6 Magische Tips Om je Ejaculatie Uit Te Stellen

Vroegtijdig klaarkomen is een probleem waar helaas veel mannen mee te maken krijgen tijdens hun leven. Er is niets zo vervelend als een hete vrijpartij die vroegtijdig wordt afgekapt omdat je je orgasme niet langer kan tegenhouden. Vroegtijdig klaarkomen heeft meestal een desastreus effect op je seksleven, om van de effecten op je zelfbeeld nog maar te zwijgen! Veel mannen voelen zich minder mannelijk als ze hun partner niet kunnen bevredigen.

Een naar probleem dus, maar gelukkig is er iets aan te doen. Er zijn meer dan genoeg manieren om je orgasme uit te stellen, die je zelf kan proberen, zonder dat je er een arts of allerlei medicatie bij hoeft te betrekken. Als jij het graag langer vol wil houden in bed, lees dan vooral verder! Ik geef in dit artikel namelijk zes magische tips waarmee jij ervoor kan zorgen dat je een stuk later klaarkomt. De tips zijn als volgt:

  1. Gebruik orgasmevertragende condooms
  2. Doe meer aan sport
  3. Pas de start-stoptechniek toe
  4. Doe Kegeloefeningen voor je PC-spier
  5. Ga minder drinken en roken
  6. Vermijd stress zoveel mogelijk

Tip 1: Gebruik orgasmevertragende condooms

Als jij last hebt van vroegtijdig klaarkomen, dan weet je dat dit voor een groot deel te maken heeft met gevoeligheid. Op een gegeven moment worden de seksuele prikkels simpelweg te heftig, en daardoor lukt het je niet meer om je orgasme te stoppen. Een goede manier om later klaar te komen, is door die prikkels te verminderen. Dit kun je doen door orgasmevertragende condooms te kopen.

Orgasmevertragende condooms zijn condooms die speciaal ontwikkeld zijn voor mannen die het langer willen volhouden in bed. Vaak zijn ze van vrij dik materiaal gemaakt, zodat de wrijving tussen de penis en de vagina wordt verminderd. Dit maakt dus dat je minder seksuele prikkels krijgt tijdens de seks, en dat maakt dat je het langer kan volhouden voordat je klaarkomt.

“Iets minder voelen is een klein offer als je het daardoor veel langer volhoudt.”

Het belangrijkste onderdeel van deze condooms is echter de verdovende stof die er vrijwel altijd in zit. Aan de binnenkant van het condoom zit een stof die je penis minder gevoelig maakt. Hierdoor voel je dus wat minder tijdens de seks, waardoor je orgasme automatisch wordt uitgesteld. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat het condoom niet binnenstebuiten zit, want dan verdoof je je partner in plaats van jezelf. Dan kom je dus én snel klaar, én je partner voelt niks meer.

De bekendste van deze condooms is waarschijnlijk wel het Durex Performa-condoom, maar ik zou je aanraden om een goedkopere variant te kopen. Bij Durex betaal je flink extra voor de naamsbekendheid, terwijl condooms van minder bekende merken net zo effectief zijn, en in de basis exact hetzelfde werken.

Tip 2: Doe meer aan sport

Het komt vaker voor dan je denkt dat seksuele problemen, zoals bijvoorbeeld vroegtijdig klaarkomen, het gevolg zijn van een slechte lichamelijke gezondheid. Als je lichaam over het algemeen niet goed werkt, dan kun je natuurlijk ook niet verwachten dat het op seksueel vlak goed functioneert. Indien je dus wil werken aan het uitstellen van je orgasme, dan kan het geen kwaad om te werken aan je gezondheid.

Een effectieve manier om dit te doen, is door meer te gaan bewegen. Sport is om verschillende redenen erg goed voor het uitstellen van je orgasme. Allereerst komt dit doordat sport je bloedsomloop verbetert. Een goed functionerende bloedsomloop is van groot belang voor tal van seksuele processen, waaronder ook het uitstellen van je orgasme.

“Wanneer je beter voor je lichaam gaat zorgen, zal je lichaam ook beter voor jou kunnen zorgen.”

Daarnaast zorgt sport ervoor dat je een betere conditie krijgt, en ook dat kan ervoor zorgen dat je minder snel klaarkomt. Eigenlijk is dat helemaal niet zo gek, als je bedenkt dat het kunnen uitstellen van je orgasme ook wel eens je ‘seksuele uithoudingsvermogen’ wordt genoemd. Seks is uiteindelijk gewoon een lichamelijke prestatie, en dus zal je er beter in zijn als je conditie beter is.

Zo ongeveer elke vorm van sport is geschikt om het bovenstaande te bereiken, dus ik zou me vooral laten leiden door wat jij leuk vindt. Als je je echter heel erg wil richten op het uitstellen van je orgasme, dan raad ik je aan om meer aan cardio en aerobics te doen. Die vormen van beweging richten zich namelijk specifiek op je conditie en je bloedsomloop.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

Tip 3: Pas de start-stoptechniek toe

In de basis is het uitstellen van je orgasme natuurlijk gewoon een vaardigheid. Sommige mensen hebben meer aanleg voor bepaalde vaardigheden dan andere, maar als je een vaardigheid wil verbeteren, dan kun je dit bijna altijd bewerkstelligen door regelmatig te oefenen. Het uitstellen van je orgasme is hierop zeker geen uitzondering.

Je kan jezelf oefenen om later klaar te komen; dit doe je door de zogeheten start-stoptechniek toe te passen. Deze techniek houdt simpelweg in dat je masturbeert, en stopt met masturberen op het moment dat je bijna een orgasme krijgt. Het gaat er dus om dat je nét niet klaarkomt. Het lastige hieraan is de timing: als je net te laat stopt, dan kan je jouw orgasme niet meer tegenhouden.

“Er is maar weinig wat je niet kan bereiken door het vaak genoeg te proberen.”

Op deze manier leer je je hersenen aan dat ze wat minder snel het signaal moeten afgeven om klaar te komen. Elke keer dat je hersenen bijna het signaal geven om klaar te komen, zeg jij eigenlijk tegen je hersenen dat je dat helemaal niet wilt. Op een gegeven moment zal je brein doorkrijgen wat je daarmee bedoelt, en dat signaal steeds later afgeven.

Wanneer je vanavond al langer seks wil hebben, dan kan de start-stoptechniek ook daarbij helpen. Je kan deze techniek namelijk ook tijdens de seks al toepassen. Je penetreert dan je partner zoals je dat normaal ook zou doen, behalve dan dat je stopt als je bijna klaarkomt. Terwijl je je partner bevredigt met je mond of handen, wacht je tot de aandrang om klaar te komen wat is gezakt, en vervolgens ga je weer verder. Op die manier kun je de seks dus behoorlijk uitrekken!

Tip 4: Doe Kegeloefeningen voor je PC-spier

Ik heb je eerder al uitgelegd dat vroegtijdig klaarkomen een lichamelijk probleem kan zijn, en dat hier dus ook lichamelijke oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen. Eén zo’n lichamelijke oorzaak is een zwakke PC-spier. Gelukkig kun je je PC-spier, net als alle andere spieren in je lichaam, trainen. Dit klinkt misschien als een hele opgave, maar dat is het zeer zeker niet.

Misschien weet je niet eens wat een PC-spier is, maar hij is belangrijk voor een heleboel lichamelijke functies. Zo helpt deze spier je met het ophouden van je plas. Wat voor dit artikel echter het meest van belang is, is dat het wetenschappelijk bewezen is dat je je orgasme kan uitstellen door deze spier te trainen (bron). Overigens kan dat ook andere seksuele problemen, zoals erectiestoornissen, verminderen.

“Je PC-spier kun je zó makkelijk trainen, dat je het kan doen terwijl je het journaal kijkt.”

Je kan je PC-spier trainen door middel van zogeheten Kegeloefeningen. Dit zijn oefeningen die zo makkelijk zijn, dat je ze waarschijnlijk onbewust al wel eens hebt gedaan. Om een Kegeloefening te doen, moet je je PC-spier aanspannen en deze vervolgens even aangespannen houden (bijvoorbeeld 15 seconden). Daarna mag je hem weer ontspannen. Om je PC-spier aan te spannen, doe je alsof je je plas ophoudt. Je voelt dan een spier zich aanspannen onderaan je lichaam, ongeveer tussen je ballen en je anus.

Als je net begint met Kegeloefeningen, zul je waarschijnlijk genoeg hebben aan tien oefeningen per dag, die je direct na elkaar uitvoert. Per oefening moet je je PC-spier zo’n tien seconden aangespannen houden. Als dit je iets te gemakkelijk af begint te gaan, doe de oefeningen dan wat vaker, of hou je PC-spier per oefening langer aangespannen.

Tip 5: Ga minder drinken en roken

Deze tip stuit nogal vaak op weerstand bij mannen met ejaculatieproblemen. Ze willen wel later klaarkomen, maar ze genieten ook heel erg van hun sigaretje en biertjes. Uiteindelijk zul je zelf moeten kiezen wat voor jou belangrijker is. Ik kan je alleen maar zeggen dat roken en drinken er duidelijk voor zorgen dat je sneller klaarkomt.

“Alcohol en tabak zorgen er niet alleen voor dat je sneller klaarkomt, maar ook dat je sneller doodgaat.”

Laten we beginnen met alcohol. Uit een onderzoek onder alcoholisten bleek dat maar liefst 70% van hen last had van seksueel disfunctioneren. Het vaakst voorkomende seksuele probleem was vroegtijdig klaarkomen (bron). Als je bedenkt dat maar iets van 20% tot 30% van alle mannen last heeft van vroegtijdig klaarkomen, is dat een behoorlijk hoog percentage. Dit onderzoek staat ook zeker niet alleen, er zijn veel meer onderzoeken waaruit soortgelijke resultaten kwamen.

De wetenschappelijke cijfers rondom tabak laten een niet veel rooskleuriger beeld zien. Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat de kans op te snel klaarkomen aanzienlijk hoger is als je rookt. Dit zag je ook al bij jonge rokers (bron). Het effect treedt dus al vrij snel op, en niet alleen oude, verstokte rokers krijgen hiermee te maken.

Het beste kun je natuurlijk helemaal stoppen met roken en drinken. Dit zal niet alleen je seksleven ten goede komen, maar ook je algemene gezondheid en je levensverwachting. Ik kan me echter goed voorstellen dat dat iets te veel gevraagd is. In dat geval raad ik je aan om in ieder geval minder regelmatig te roken en drinken. Een paar drankjes per week is al een stuk beter dan elke dag een sixpack leegdrinken, en elke dag een paar peuken is beter dan elke dag een pakje.

Tip 6: Vermijd stress zoveel mogelijk

Eerder heb ik stilgestaan bij de lichamelijke oorzaken van vroegtijdig klaarkomen, maar dat zijn zeker niet de enige factoren die dit probleem kunnen veroorzaken. Ook mentale factoren kunnen een grote invloed hebben op het wel of niet kunnen uitstellen van je orgasme. Eén van de meest voorkomende oorzaken van vroegtijdig klaarkomen is bijvoorbeeld te veel stress (bron).

“Stress is op een heleboel vlakken ontzettend ongezond.”

Als ik in dit kader over stress praat, dan denk je misschien al snel aan stress over je seksuele presteren. Als je van jezelf weet dat je te snel klaarkomt, dan maak je je daar natuurlijk zorgen over tijdens de seks. Je bent dan gestrest tijdens de seks, en dit kan er inderdaad toe leiden dat je sneller klaarkomt. Dat is echter niet de enige vorm van stress die hiertoe kan leiden. Ook normale, dagelijkse stress kan ertoe leiden dat je sneller klaarkomt. Je hoeft die stress niet te voelen tijdens de seks, en die stress hoeft ook helemaal niets met seks te maken te hebben. Wanneer jij je zorgen maakt over een naderende deadline, of over een ruzie met een collega, kan ook dat ertoe leiden dat je het minder lang volhoudt in bed.

Je kan dus maar beter zoveel mogelijk vermijden dat je last krijgt van stress. Dat kan lastig zijn, maar vaak kan beter plannen je hier al heel erg bij helpen. Het nemen van rustmomenten is ook zeer belangrijk. Verder kan meditatie (vooral mindfulness-meditatie) een uitkomst zijn om je hoofd leeg te maken. Als laatste optie bestaat er ook nog medicatie die je stress kan verlagen, maar daar zitten vaak vervelende bijwerkingen aan vast.

Dat waren ze dan, de 6 magische tips waarmee jij je orgasme in de toekomst een stuk beter uit kan stellen. Ik kan je natuurlijk niet garanderen dat elk van deze tips voor jou zal werken, omdat ieder seksueel probleem uniek is, en dus andere oorzaken heeft. Als je al deze tips echter in je leven toepast, is de kans heel groot dat je al snel resultaat gaat zien. Ik wens je heel veel succes!

Ontdek de effectieve methode om het vanavond al 30 minuten langer uit te houden

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met het uitstellen van je orgasme/zaadlozing. Je leert onder andere het volgende:

  • De grote fouten die de meeste mannen maken die leiden tot te snel klaarkomen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time het langer uit te houden
  • Een wetenschappelijk bewezen methode om je vroegtijdige ejaculatie permanent te verbannen

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van tesnelklaarkomen.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met vroegtijdige ejaculatie via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook vroegtijdige ejaculatie aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Ejaculatie Controle methode op completeejaculatiecontrole.nl.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *