Hoe Hou Je Het Langer Vol in Bed? 9 Tips van Experts

Heb je last van een te snel hoogtepunt in bed? Er zijn maar weinig dingen in het leven die meer frustratie en teleurstelling veroorzaken dan voortijdige zaadlozing. Het is vervelend voor jou en je partner. Het kan gênante situaties veroorzaken en verandert wat één van de grootste genoegens van het leven zou moeten zijn, in één van de grootste teleurstellingen!

Hoewel het wellicht geruststellend kan zijn om te weten dat je niet de enige bent, verandert het helaas niets aan het feit dat het je plannen in de slaapkamer flink kan beïnvloeden. Je zult je partner na het klaarkomen immers niet willen zeggen: “Veel mensen hebben last van voortijdige zaadlozing, dus het is heel normaal.” Dus, wat nu? Als je niet zo lang kunt vrijen als je zou willen, zijn er een paar strategieën die kunnen helpen. Snel klaarkomen hoeft gelukkig geen probleem te zijn dat je de rest van je leven blijft achtervolgen met deze combinatie van technieken!

Hoe lang duurt seks normaal gesproken?

Hoewel de duur van seks natuurlijk afhankelijk is van verschillende aspecten, zijn er wel verschillende onderzoeken uitgevoerd die de gemiddelde duur hebben berekend. Onderzoekers van de Society for Sexual Therapy and Research hebben in de Verenigde Staten een enquête gehouden waaruit is gebleken dat geslachtsgemeenschap doorgaans tussen de drie en zeven minuten duurt.

Dat is dus niet heel lang. Volgens ondervraagde seksuologen ligt de ideale tijd echter tussen de 7 en 13 minuten. Deze cijfers hebben alleen betrekking hebben op geslachtsgemeenschap en er is dus geen rekening gehouden met zaken als voorspel of andere vormen van seks.

Het is ook belangrijk wat je uit het contact wilt halen. Seks moet plezierig en passievol zijn, en niet meer dan dat! De duur van de seks is eigenlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur van jou en je partner. Waar sommige mensen op zoek zijn naar een lange, sensuele ontmoeting, hebben anderen juist liever dat het snel en intens is. Het belangrijkste is dat je bevredigende seks wilt hebben, in plaats van het zo lang mogelijk willen rekken.

Wat zijn de oorzaken van te vroeg klaarkomen?

Het komt erop neer dat vroegtijdige zaadlozing te maken heeft met een scala van oorzaken die hun oorsprong vinden in psychologische of biologische factoren. Psychologische factoren die een rol kunnen spelen, zijn onder andere depressie, angst en zorgen over voortijdige ejaculatie, overmatige pornoconsumptie, moeite met ontspannen, seksueel misbruik, schuldgevoelens en relatieproblemen.

Verschillende biologische factoren kunnen bijdragen tot voortijdige zaadlozing, waaronder abnormale hormoonspiegels, ontsteking en infectie van de prostaat of de urinebuis, erfelijke kenmerken, leeftijd en hormonale veranderingen zoals een verminderd libido. Mocht je vermoeden dat je last heb van één van deze biologische factoren, probeer dan ook met jouw arts te kijken naar mogelijke oplossingen. Hoe dan ook, de tips die we hier bespreken kunnen helpen bij zowel psychologische als biologische factoren.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

1. Zoek de steun van je partner

De steun van je partner kan een belangrijk onderdeel zijn van het proces om seks langer en leuker te maken. Begin door je partner te vertellen dat je het langer wilt proberen vol te houden, en probeer openlijk te praten over oplossingen en eventuele frustraties. Langere en betere seks is immers iets dat jullie beiden zou moeten interesseren, dus zorg ervoor dat je voldoende communiceert.

Wanneer de communicatie met je partner open wordt, kun je bespreken wat precies je orgasme triggert en kun je beter aan de slag gaan met het in de praktijk brengen van de reeks technieken die we hierna nader zullen bespreken. Laten we eerst kijken naar een bewezen methode die vele mannen heeft geholpen om een vroegtijdige zaadlozing achterwege te laten.

2. Versterk de bekkenbodemspieren

Heb je wel eens van Kegeloefeningen gehoord? Dit is een uitstekende manier om je schaamstreekspieren te trainen met een reeks knijp- en loslaatoefeningen. Om te begrijpen hoe deze spieren aanvoelen als ze gespannen zijn, probeer je je urinestraal te onderbreken wanneer je de eerstvolgende keer naar het toilet gaat. Breek de stroom, om hem vervolgens te laten stromen, en probeer dit meerdere keren te doen.

Om jouw schaamstreekspieren te trainen, kun je proberen voor een spiegel te gaan staan en ze te gebruiken om jouw testikels op te tillen zonder hierbij je handen te gebruiken. Stel je als het ware voor dat je ‘je ballen naar je buik tilt’ of ‘je penis verkort’. Zodra je merkt dat je spieren uitzetten en samentrekken, span je ze aan en houd je ze voor 1 minuut vast. Een goede richtlijn om te volgen is om deze oefening in totaal 5 keer per sessie uit te voeren.  Het mooie van deze oefening is dat hij zal leiden tot een betere ejaculatiecontrole en je zal helpen het langer vol te houden in bed. Bovendien kun je deze training vrijwel overal doen!

Sterker nog: er is zelfs wetenschappelijk bewijs dat Kegeloefeningen mannen kunnen helpen om de seks langer voort te laten duren. Uit een onderzoek uit 2005 dat breed is uitgemeten in Men’s Health, werd geconcludeerd dat maar liefst 75% van de mannen hun erectiele functie verbeterde na het uitvoeren van Kegeloefeningen. Dat is een grote hoeveelheid mannen die zichzelf genezen hebben van vroegtijdige zaadlozing door hun bekkenbodemspieren te herstellen!

3. Beperk de inspanning

Er zijn gelukkig genoeg manieren om van geslachtsgemeenschap te genieten zonder je in te hoeven spannen als een konijn! In plaats van snelle en harde bewegingen te maken, kun je proberen je te focussen op langzamere seks zonder het plezier van je partner op te offeren. Je kunt bijvoorbeeld met het topje van je penis haar clitoris masseren, of je kunt je richten op de zenuwuiteinden bij de ingang van haar vagina in plaats van te kijken hoe diep je kunt gaan.

Je kunt ook je penis tegen haar G-spot drukken zonder snelle bewegingen te maken. Probeer ook minder te bewegen als je het gevoel hebt dat je het punt hebt bereikt waarop je niet meer terug kunt. Door je te focussen op langzamere seks zul je niet alleen beter je orgasme kunnen controleren, maar zorg je er ook voor dat je meer tijd voor elkaar kunt nemen!

4. Gebruik condooms

Omdat voortijdige zaadlozing vaak het gevolg is van overgevoeligheid, is het gebruiken van een condoom een zeer eenvoudige oplossing om te kunnen genieten van langere seks. Het condoom vormt namelijk een barrière rond de penis die de gevoeligheid vermindert en hiermee de zaadlozing kan vertragen.

Als je gaat shoppen voor condooms, probeer dan goed op te letten welke condooms het beste passen bij het vermijden van een voortijdige zaadlozing. Ga bijvoorbeeld voor dikkere condooms of kies voor condooms met ribbeltjes. Op deze manier zorg je er niet alleen voor dat je minder snel last zult hebben van te snel klaarkomen, maar een ribbeltjescondoom kan ook extra stimulerend zijn voor je partner!

5. De pauze- en knijpmethode

De naam zegt het al: deze methode omvat de manier waarop je stopt met seksen als je voelt dat je op het punt staat te ejaculeren. Dit is een zeer welbekende manier om de seks langer te laten duren, omdat je de seksuele prikkeling stopt en de penis laat rusten, zodat je er dan voor een langere tijd weer tegenaan kan.

Heb seks tot je voelt dat je gaat klaarkomen. Stop dan met vaginale seks en knijp in het topje van de penis, gedurende een paar seconden of totdat de behoefte om te ejaculeren voorbij is. Ga tenslotte door met vrijen en herhaal de techniek indien nodig. Hoewel deze methode erg bekend is onder veel mannen, is het tegelijkertijd één van de moeilijkste manieren om voortijdige ejaculatie te behandelen, omdat het veel zelfbeheersing vereist. Herhaalde oefening en duidelijke communicatie met je partner kunnen het proces vergemakkelijken.

6. Verander van positie

Wanneer je tijdens de seks van positie verandert, draait het er allemaal om dat je niet haastend te werk gaat. Integendeel: het veranderen van positie zorgt ervoor dat je je beter kan ontspannen en in staat bent om je bewegingen te vertragen. Aangezien je tijdens de overgang van standjes minder wordt gestimuleerd, krijgt je lichaam de kans om af te koelen en het orgasme uit te stellen.

Dit is bovendien een uitstekende manier om de seks diverser te maken en seksstandjes te ontdekken waarbij je minder snel wordt overgestimuleerd. Posities waarmee je niet zo diep kunt penetreren, zoals de “lepel”-houding en cowgirl, kunnen helpen. We raden het je aan om samen met je partner op een opwindende ontdekkingsreis te gaan en te kijken welke seksstandjes het beste bij jullie passen!

7. Train edgen

Egden is het proces van het bereiken van het randje van een orgasme om vervolgens te stoppen en te kalmeren alvorens opnieuw te beginnen. Om het langer vol te houden tijdens de seks, herhaal je het edging-proces zo vaak mogelijk. Dit kun je zowel oefenen tijden het masturberen als tijdens de seks met je partner. Zolang je jezelf niet tot een orgasme laat komen en regelmatig pauzes neemt, kun je het zo lang volhouden als je wil.

Om beter te worden met stoppen voordat je een climax bereikt, kun je tijdens het edgen gebruikmaken van een techniek genaamd ballooning. Dit is een techniek die mannen helpt te begrijpen wat de gevoeligste delen van hun penis zijn en hoe ze de simulatie beter kunnen controleren, om zo vroegtijdige ejaculatie te voorkomen.

Het is hierbij van belang om het gevoeligste deel van de penis te vinden en dit plekje met twee vingers te omcirkelen en masseren. Wanneer je eenmaal een erectie hebt, blijf dan in dat gebied werken totdat je merkt dat je bijna klaarkomt. Stop vervolgens met de stimulatie om het klaarkomen uit te stellen. Herhaal deze stappen voortdurend.

“Edging en ballooning kunnen helpen om je meer inzicht te geven in hoe je lichaam precies werkt en de snelheid waarmee je een orgasme bereikt, te vertragen.”

8. Ga sporten

Het krijgen van voldoende lichaamsbeweging is een uitstekende manier om jouw seksleven naar een hoger niveau te tillen. Sporten kent een heleboel voordelen voor je lichaam en je psychische welzijn die jouw seksprestaties positief kunnen beïnvloeden. Door te sporten zorg je onder meer voor een betere opbouw van testosteron in het lichaam, meer zelfvertrouwen, een beter uithoudingsvermogen en een hogere bloedstroom, wat voordelig is voor het krijgen van een hardere erectie.

Sporten is een uitstekende manier om je seksprestaties te verbeteren en vroegtijdige ejaculatie te vermijden, omdat te snel klaarkomen vaker voor lijkt te komen bij mensen met een zittende levensstijl. Zorg er dus voor dat je wekelijks minimaal tweemaal, 40 minuten per keer, doet aan intense beweging, zoals hardlopen en fitness.

9. Maak kennis met tantraseks

Tot slot willen we je als laatste tip voorstellen aan tantra. Tantrische seks vindt zijn oorsprong in India en is in wezen een Hindoeïstische en Boeddhistische traditie waarin het ontwaken van jouw vermogen wordt nagestreefd door relatie en intimiteit. Tantra is steeds bekender geworden in het westen, omdat tantra grotendeels de nadruk legt op het gebruik van seksuele verbinding als een middel om verlichting te bereiken.

In feite heeft slechts een beperkt deel van tantra iets te maken met seks, omdat het een holistische discipline is die zich bezighoudt met het gelijkelijk ontvankelijk maken van alle zintuigen en het diep gevoelig maken van elke persoon voor zijn zintuigen. Door jezelf te ontwikkelen middels tantra, kan je op den duur beter in staat zijn om jouw behoeften en die van anderen waar te nemen.

Op het gebied van seks, kent tantra enkele manieren om een diepere intimiteit te bereiken en beter te ontspannen tijdens de seks. Ontspanning is een zeer belangrijk onderdeel van het uitstellen van je zaadlozing, en tantrische seks kan hierbij helpen. Tantrische seks is namelijk een langzame, meditatieve vorm van seks waarbij het einddoel niet een orgasme is, maar genieten van de seksuele reis en de sensaties van het lichaam.

Met tantrische seks open je de geest, ontspan je het lichaam en verwen je jezelf en je partner met pure passie. De juiste ademhaling speelt hierbij een belangrijke rol, want adem is immers een levenskracht en een middel tot verbinding en fysieke communicatie. Tantraseks legt veel nadruk op diepe ademhalingen. Dit doe je door te ademen door je buik, niet alleen je borst. Laat de buik uitzetten, wat energie geeft aan het onderlichaam, de plek waar de seks eigenlijk plaatsvindt. Wanneer je leert om zonder beperkingen te ademen, kun je samen ademen, waardoor er een ongelooflijke diepte en verbinding ontstaat.

“Bij tantrische seks draait het allemaal om passie en verbinding: oefen naar elkaar kijken, ontspannen blijven, ademhalen en opmerken wanneer je de grens van intimiteit hebt bereikt.”

Tantrische seks incorporeert dus verschillende methodes om verbinding te maken met je partner en innerlijke kalmte te vinden. Niet alleen ademregulatie kan hierbij helpen, maar het regelmatig beoefenen van yoga is ook een geweldige manier om vroegtijdige ejaculatie te voorkomen.

Met yoga werk je actief aan het verbeteren van je algemene seksuele gezondheid, door het reguleren van de hormonen die de prestaties in bed beïnvloeden. Hierdoor zul je beter in staat zijn om de zaadlozing uit te stellen en jouw seksprestaties naar nieuwe hoogtes te brengen!

Ontdek de effectieve methode om het vanavond al 30 minuten langer uit te houden

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met het uitstellen van je orgasme/zaadlozing. Je leert onder andere het volgende:

  • De grote fouten die de meeste mannen maken die leiden tot te snel klaarkomen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time het langer uit te houden
  • Een wetenschappelijk bewezen methode om je vroegtijdige ejaculatie permanent te verbannen

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van tesnelklaarkomen.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met vroegtijdige ejaculatie via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook vroegtijdige ejaculatie aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Ejaculatie Controle methode op completeejaculatiecontrole.nl.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *