shopify visitor statistics

Waarom Kegel Oefeningen voor Betere Bedprestaties Zorgen

Een van de belangrijkste spiergroepen die mannen nodig hebben tijdens de seks zijn de bekkenbodemspieren. Deze groep spieren ligt onder in onze bekken. Deze spieren staan in directe verbinding met verschillende belangrijke organen. De organen die met de bekkenbodemspieren in verbinding staan zijn onder andere de blaas, urinebuis, baarmoeder, vagina en darmen.

Deze spiergroep is dus ook erg belangrijk bij seksualiteit. Wanneer de spieren om welke reden dan ook niet goed werken, kunnen verschillende organen verslappen en kunnen er zogenaamde verzakkingen ontstaan. Wanneer de bekkenbodemspieren niet functioneren zoals gewild kunnen er ook op seksueel gebied problemen voorkomen. Wat kun je hier tegen doen? In dit artikel leggen wij de oefeningen uit.

Dit is natuurlijk iets wat je eigenlijk niet zou willen. Wanneer de spieren beschadigd of verzwakt zijn kunnen ze minder goed gaan werken. Deze spieren kunnen om meerdere redenen worden verzwakt. Zo is een zwangerschap bij vrouwen vaak funest voor deze spieren.

Ook overgewicht en astma kunnen ervoor zorgen dat de bekkenbodemspieren niet meer optimaal kunnen functioneren. Een andere oorzaak van minder functioneren kan ontstaan door het verrichten van lichamelijk zwaar werk. Wanneer je zwaar werk moet doen of een operatie op dit gebied hebt moeten ondergaan is de kans groot dat de belangrijke spiergroep minder goed te trainen is.

Wanneer belemmeren de bekkenbodemspieren het seksuele genot?

Het is mogelijk dat de spieren te gespannen zijn. Wanneer dit het geval is zijn de spieren erg sterk, maar raken ze vooral ook erg snel uitgeput. De constante hoge spanning kost namelijk veel kracht en energie. Wanneer de spieren uitgeput raken kunnen ze niet meer als gewenst functioneren.

De ejaculatie bij mannen kan dan ook niet meer optimaal onder controle worden gehouden. Je hebt namelijk hierbij zelf niet altijd meer het gevoel in handen. Wanneer de spieren verslappen wordt een orgasme toegelaten. Bij ongetrainde bekkenbodemspieren of spieren die schade hebben opgelopen zijn de consequenties dus wel te gokken. Een snelle zaadlozing zal in dat geval makkelijker plaatsvinden. Hier is inmiddels al veel onderzoek naar verricht.

Een snelle zaadlozing kan namelijk voor het zelfvertrouwen en voor de relatie mogelijk flinke gevolgen hebben. Onderzoek naar de oorzaken van vroegtijdig ejaculeren leveren verschillende resultaten op. Andere onderzoeken richten zich meer op de praktische kant van seksueel contact en gaan op zoek naar een oplossing voor het probleem.

Bij de oorzaak van de beschadigde of ongetrainde bekkenbodemspieren ligt de oplossing voor de hand: de bekkenbodemspieren trainen. Als je dit doet, dan zou het kunnen zijn dat het probleem op de lange termijn niet meer met grote regelmaat voor zal komen. Je kan deze spieren onder andere trainen door de Kegel oefeningen te doen.

Maak jij onnodige fouten in bed?

Doe deze test en ontdek je “Seks IQ”.

Waarom zou je Kegel oefeningen moeten doen?

Sterke bekkenbodemspieren en kegelspieren zijn belangrijk in het dagelijks leven. Omdat ze in nauwe verbinding staan met verschillende organen heb je er veel profijt van als deze spieren goed aangesterkt zijn en als deze goed getraind zijn. Alleen dat is al een reden voor het trainen van de spiergroep. Voor vrouwen zorgen deze spieren bovendien voor een sneller herstel na een zware bevalling.

Kortom, in praktisch opzicht heeft het trainen van de spieren alleen maar voordelen. Daar komt nog eens bij dat sterke bekkenbodemspieren en kegelspieren een uitermate positief effect kunnen hebben op de beleving van seksuele gemeenschap. Je kan namelijk langer van de seks genieten. En al is langer dan misschien niet perse altijd beter, in dit geval zal je er zeker op een positieve manier op reageren.

Voordat je de kegelspieren kan gaan trainen moet je natuurlijk eerst weten waar ze zitten. Als man zijnde kan je op verschillende manieren deze spieren weten te vinden. Bij een erecte penis kun je deze proberen te laten bewegen. De spieren die je hiervoor gebruikt zijn de spieren die je zoekt. Dezelfde spiergroep gebruik je bij het abrupt onderbreken van het urineren.

De spieren die je dus ook hiervoor aanspant zijn dezelfde kegelspieren. De meeste mensen hebben dit wel eens gedaan en je kan je er dus vast wat bij voorstellen. Het uitvoeren van onderbreking bij het urineren kan negatieve gevolgen hebben voor de stoelgang in de toekomst, dus het wordt niet aangeraden om dit regelmatig te proberen.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

De kegel oefeningen uitvoeren gaat als volgt:

Om je bekkenbodemspieren en je kegelspieren te trainen zal je de Kegel oefeningen uit kunnen voeren. Op deze manier zorg je er dus voor dat je in de toekomst minder snel zal klaarkomen. Daarnaast heeft het zoals je hiervoor hebt kunnen lezen ook nog om andere praktische redenen zeker zin. Bij de Kegel oefeningen mogen de buikspieren niet worden aangespannen , al zou je dat misschien wel verwachten.

De buikspieren moeten uitermate ontspannen zijn om goed resultaat te kunnen boeken. Daarom is het belangrijk om dit tussendoor enkele keren te controleren. Dit controleren kan bijvoorbeeld door de hand op de buik te leggen. Als je daarbij dan voelt dat je buikspieren wel zijn aangespannen dan weet je dat je de oefening niet goed uitvoert. Hier moet je dan ook mee stoppen.

Dit kan in het begin van de oefeningen nog wel eens enigszins onwennig zijn voor je. Denk daarbij dan maar aan het eindresultaat. Een beter seksleven begint namelijk hier! De kegel oefening die het meest wordt toegepast, is het bewegen van de penis tijdens een erectie. Wanneer je de spiergroep aanspant, zal de penis naar je toe bewegen.

Als je deze stand even vasthoudt, kun je voelen of je buik ontspannen is. Als dit het geval is, is het een kwestie van herhalen van dit proces. Als je de oefeningen maar vaak genoeg herhaalt dan zal je merken dat je een bepaalde controle krijgt over je penis. Deze controle, is precies de controle waarnaar je op zoek bent, om uiteindelijk je prestaties in bed tot een beter eind te brengen!

Ontdek de unieke aanpak om het 30 minuten langer uit te houden in bed

Ik heb een methode ontwikkeld waarin ik exacte stappen en specifieke instructies geef om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen en eindelijk te genieten van langdurige seks met je partner.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *