shopify visitor statistics

Orgasme Onder controle: Tips en Oefeningen

Premature ejaculatie, ejaculatio praecox, een vroegtijdige zaadlozing of gewoonweg te snel klaarkomen: het orgasme komt te vroeg – in ieder geval sneller dan gewenst – bij een man.

Hier kan het seks- en liefdesleven behoorlijk onder lijden. Er is geen man die nooit te snel klaarkomt. Zo nu en dan gebeurt het gewoon; het zou dan geen significante problemen moeten veroorzaken.

Als je bijna altijd of heel vaak te snel klaarkomt, dan is het vaak wel een issue. Een orgasme dat te snel plaatsvindt, treedt vaak op binnen een halve minuut of binnen twee minuten.

Wat kun je er tegen doen? In dit artikel staan tips en oefeningen beschreven zodat jij jouw orgasme onder controle krijgt.

Je bekkenbodemspier

Het eerste effectieve dat je kunt doen tegen te snel klaarkomen, is het trainen van je bekkenbodemspier. Als je deze spieren kunt afknijpen, kun je ook je orgasme beter beheersen!

Je vindt hem door dezelfde aanspanning te maken als wanneer je je plas ophoudt. Ook gebruik je de spier om je penis te bewegen als hij stijf is. Gevonden? Dan kun je aan het trainen slaan, overal en elke dag.

Voor meer effectiviteit, is het noodzaak om deze oefeningen minimaal vijf keer per dag te doen in kleine series van bijvoorbeeld tien keer aanspannen.Je zou, om de oefening wat te intensiveren, ook een gewichtje aan je penis kunnen hangen. Zo maak je het wat zwaarder; hoe sterker de spier, hoe meer controle en hoe langer de seks!

Je kunt ook rekening houden met deze spier door er in het dagelijks leven op andere manieren rekening mee te houden. Zo is het belangrijk om voldoende te drinken: sowieso 1.5 tot 2 liter per dag. Plas ook regelmatig, bij voorkeur 4 tot 6 keer per dag. Neem ook voldoende vezels tot je voor een regelmatige stoelgang en leer jezelf een goede toilethouding aan.

Je zou misschien denken: wat heeft dat er mee te maken? Maar al deze dingen hebben invloed op de sterkte en de gezondheid van je bekkenbodemspier. Ligt het hier niet aan? Dan hebben we nog een aantal andere oefeningen voor je, zodat jij je orgasme beter onder controle kunt houden.

Maak jij onnodige fouten in bed?

Doe deze test en ontdek je “Seks IQ”.

Visualiseer fases

Een andere methode om langer van de seks te genieten: visualiseren in fases.

Seksuele stimulatie bouwt zich langzaam op. Je zou dit kunnen zien als een trappenhuis: als je begint, sta je nog op 1 en werk je langzaam omhoog. De momenten vlak voor en na het orgasme zijn het meest intens, dus die nummeren we 10.

Als je jezelf op 7 probeert te houden (vóór het orgasme uiteraard), zit je goed. Probeer het eens uit, om erachter te komen of dit werkt voor jou.

 

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

Afknijpen en voorhuid minder gevoelig maken

Heb je het gevoel dat het hoogtepunt eraan zit te komen? Stop dan met de seks en knijp in je penis op het plekje net onder je eikel. Op deze manier druk je met je vingers op het toompje, waardoor het bloed uit je penis wegstroomt en dus het orgasme geremd wordt.

Als je je eikel in het algemeen minder gevoelig wilt maken en je hebt een voorhuid, dan kun je deze overdag naar achteren dragen. Door de wrijving van je eikel tegen je onderbroek, wordt de gevoeligheid minder. Als hij niet blijft zitten, gebruik dan gerust een pleister of klein plakbandje. Niemand die het ziet!

Meer masturberen

Aan de ene kant kan masturbatie er juist voor zorgen dat je te snel klaarkomt. Immers: je bent er vroeg mee begonnen en hebt al die tijd geleerd om snel naar je hoogtepunt toe te werken. Hierdoor kom je ook tijdens de seks snel klaar. Maar door te trainen en minimaal 15 minuten te doen over je sessie, werk je weer de goede kant uit.

Belangrijk is om een aantal keren bijna klaar te komen, maar het niet te doen. Ook belangrijk: laat haar eerst klaarkomen! Zo zal het voor haar in ieder geval stukken minder vervelend zijn dat je daarna snel klaarkomt. Natuurlijk hoef je ook jezelf niet te vergeten.

Een standje dat aan te raden is, is haar bovenop te laten zitten. Zo wordt je eikel minder gestimuleerd en kun je haar bovendien vragen rustig aan te doen. Om de hoogste nood kwijt te raken, kun je ook masturberen voor je aan de seks begint.

Tweede ronde, tweede kansen! Vaak hou je het dan langer vol. Probeer je daarnaast niet te veel op het orgasme te concentreren. Denk aan het gevoel, ben bezig met haar en wees niet te krampachtig.

Praten kan ook helpen

Vaak biedt praten over dit probleem ook uitkomst. Door het taboe te doorbreken, hef je al veel spanning en onzekerheid op. Vroegtijdig klaarkomen is namelijk niets om je voor te schamen!

Je kunt dit bespreekbaar maken met de huisarts, een therapeut, een vriend of je (seks)partner. Wanneer je een relatie hebt, is het sowieso goed om (seksuele) problemen bespreekbaar te maken. Je wilt natuurlijk niet dat het tussen jullie in komt te staan, en je partner heeft ook baat bij het oplossen van dit probleem.

Middeltjes

Officiële medicijnen zijn er niet om je orgasme onder controle te krijgen. Wel zijn er middelen op de markt die ervoor zorgen dat de penis minder gevoelig wordt. Voornamelijk zijn dit crèmes of gels die een verdovend effect hebben.

Ook zijn er condooms op de markt die een dergelijk stofje bevatten. Geen van deze middelen zijn te verkrijgen op recept, maar dien je gewoon zelf te kopen. Deze middeltjes zorgen echter voor een tijdelijk effect en je lost hiermee de kern van jouw probleem niet op!

Andere tips om je orgasme onder controle te houden zijn de volgende:

  • Tussendoor stoppen tijdens de seks, zo laat je de seksuele opwinding dalen
  • Aan dingen denken die niet opwindend zijn (maar niet erg stimulerend voor de sfeer en vooral erg moeilijk wanneer je je in bed bevindt met een mooie partner)
  • Het aan- of ontspannen van de bilspieren als je de 10 nadert

Gaat het nog steeds niet beter en krijg je je orgasme nog altijd niet onder controle? Je kunt een bezoek aan de dokter brengen, misschien is er sprake van een fysieke oorzaak of een bijwerking.

Hierboven zijn verschillende manieren beschreven die je kunt proberen, op deze website vind je nog tal van andere mogelijkheden voor meer controle over jouw orgasme.  Je kunt zelf nagaan welke manier het beste werkt voor jou. Zo geniet niet alleen jij, maar ook je partner langer van seks.

Ontdek de unieke aanpak om het 30 minuten langer uit te houden in bed

Ik heb een methode ontwikkeld waarin ik exacte stappen en specifieke instructies geef om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen en eindelijk te genieten van langdurige seks met je partner.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *