shopify visitor statistics

Werkt de Start-Stop Methode om je Ejaculatie uit te Stellen?

Seks is een belangrijk onderdeel van ons bestaan. Het geeft ons energie en het is bovendien de manier om ons voort te planten. De innerlijke drang om dat te doen is bij bijna alle mensen aanwezig. Voordat het zo ver is, zijn er ook genoeg redenen om er eerst veel ervaring in op te doen. Als je nog geen relatie hebt, wil dat niet altijd zeggen dat je niet in staat bent om seks te hebben.

Een belangrijk onderdeel van seks is het klaarkomen. Dit wordt ook wel ejaculatie genoemd bij mannen en heeft betrekking op het moment dat er sperma vanuit de penis vrijkomt. Rondom de ejaculatie hebben veel mannen last van problemen. Het is echter vaak taboe om hier over te praten met anderen. Toch kan dat helpen. Voor het probleem zijn ook verschillende oplossingen. We bespreken in dit artikel de Start-stopmethode, een methode die je helpt om je ejaculatie uit te stellen.

Wanneer spreken we van problemen bij ejaculatie?

Aan de ene kant is deze vraag lastig te beantwoorden. Mensen hebben niet altijd dezelfde behoeftes als het gaat om seks en sommige mensen vinden het prima als de seks van korte duur is. In dat geval is een ejaculatie in een vroegtijdig stadium niet altijd een probleem.

In de meeste gevallen is het echter zo dan men toch wel iets langer wil genieten van de seks, waardoor het sneller klaarkomen wel een probleem kan zijn. Je kunt dan namelijk niet voorzien in de behoeftes die je partner heeft over de seks en dat kan dan ook weer allerlei gevolgen hebben.

Aan de andere kant is het erg makkelijk om bovenstaande vraag te beantwoorden. Je kunt iets een ejaculatieprobleem noemen wanneer je seksleven er onder lijdt. Je wordt er vaak onzeker van en hebt wellicht ook minder behoefte aan seks.

Het verminderen van de behoefte komt doordat seks iets is wat je onzeker maakt. Hier kan je op verschillende manieren iets aan doen. Je kunt er meteen mee starten en je hebt er ook geen hulpmiddelen bij nodig. Een voorbeeld van een oplossing is de start-stopmethode.

2480967256_07764592b6

Maak jij onnodige fouten in bed?

Doe deze test en ontdek je “Seks IQ”.

Wat houdt de start-stopmethode in?

Bij de start-stopmethode leer je omgaan met het gevoel dat bij een zaadlozing hoort. Hierbij ligt de nadruk op het herkennen van het gevoel dat je hebt op het moment dat de zaadlozing onvermijdelijk is geworden. Je kunt jezelf niet langer inhouden en komt op dat moment klaar.

De start-stopmethode is in verschillende stappen of fases in te delen. Het belangrijkste verschil tussen de stappen is dat je de spanning voor jezelf opvoert. In eerste instantie probeer je jezelf te trainen door de oefening uit te voeren bij het masturberen. In latere fases kan je glijmiddel gebruiken.

Op het moment dat de oefeningen resultaat geven, kun je het met je partner gaan uitproberen. Wanneer dit uiteindelijk lukt, heb jij je zaadlozing onder controle en zal je merken dat je meer en vooral ook langer kunt genieten van de seks die je hebt. Zowel voor jezelf als voor je partner is dit een prettig effect. Zelf zal je met meer vertrouwen seksuele handelingen uitvoeren.

Wellicht nog belangrijker is het feit dat je daardoor ook meer behoefte hebt aan seks. Seks wordt namelijk door veel mensen toch wel gezien als een zeer belangrijk onderdeel van een relatie. Bovendien zijn mensen zonder relatie ook vaak in de mogelijkheid om anderen op seksueel gebied uit te testen.

Op die manier kun je er al deels achter komen of iemand wel of niet bij je past. Wanneer de oefening zorgt voor meer controle, heeft ook degene waarmee je seks hebt hier baat bij. Deze persoon kan namelijk langer en ook intenser van de seks genieten.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

Het principe van de start-stopmethode

Eigenlijk is de methode simpel om te oefenen. Wanneer je porno kijkt of fantaseert over hetgeen je opwindend vindt, zal je merken dat er een erectie ontstaat. Je begint dan met jezelf te strelen en wellicht ook met masturberen. Wanneer je aanvoelt dat het moment van klaarkomen nadert, stop je even.

Je zorgt er dan voor dat de spieren die de ejaculatie verzorgen ontspannen. Je wacht net zo lang totdat het gevoel dat bij het klaarkomen hoort weg is. Daarna ga je weer verder met het strelen of masturberen op dezelfde wijze. Dit doe je net zo lang tot je wederom het gevoel hebt dat je klaar gaat komen. Deze handelingen herhaal je enkele keren.

In eerste instantie doe je dit dus zelf. Later kun je hulpmiddelen, zoals glijmiddel, gebruiken om de oefening intenser te maken. Uiteindelijk pas je het op je partner toe. Je leert dus echt omgaan met het gevoel van klaarkomen.

squeeze - liefdescollege - 7

De start-stopmethode stap voor stap

Om je een goed gevoel te geven over deze methode, zal ik deze stap voor stap uiteenzetten. Zo kun je zelf de methode stap voor stap toepassen en kijken of je de handelingen correct uitvoert.

  1. Gebruik geen glijmiddel of seksstimulerende artikelen. Probeer een moment te ontspannen. Vervolgens kun je normaal masturberen zoals je dat gewend bent.
  2. Wanneer je voelt dat je dicht bij je climax zit, stop je met masturberen. Raak niet in paniek en stop niet te vroeg, maar probeer ook niet tot het laatste moment te wachten eer je stopt.
  3. Rust ongeveer 30 seconden voordat je weer verder gaat. Heb je jezelf iets te ver gepusht? Wacht dan een minuutje voordat je weer de draad oppakt. Tijdens het rusten probeer je wederom te ontspannen. Wanneer je spieren strak gespannen zijn, is het belangrijk deze juist te ontspannen. Haal een paar keer diep adem.
  4. Ga weer verder met masturberen. Deze methode werkt optimaal wanneer je dit een paar keer toepast zonder dat je klaarkomt. Het is belangrijk dat je nog steeds geniet van het krijgen van ene orgasme.
  5. Je zult merken dat de tijd tussen het krijgen van een erectie en het moment suprême steeds langer wordt. Het kan enkele weken duren eer je het gewenste resultaat ziet. Probeer echter door te gaan en niet meteen de moed op te geven als de resultaten nog niet zijn zoals je wenst.
  6. Merk je dat er verbetering in je ejaculatietijd zit? Je kunt dan een nieuw element toevoegen: glijmiddel of seksstimulerende middelen. Begin met één item en kijk hoe je hier op reageert. Het kan zijn dat je weer een terugval krijgt, maar hier hoef jij je geen zorgen om te maken. Uiteindelijk zul je ook hiermee weer resultaat boeken.

Wanneer gebruik je deze methode?

De start-stopmethode gebruik je op het moment dat je voor jezelf ervaart dat je te snel klaarkomt. Blijkbaar heb je moeite om de seks te controleren. Deze oefening is daar echt op gebaseerd en leert je hersenen omgaan met de fysieke spanningen die zich rondom de seks laten zien. Deze oefening kun je gebruiken totdat je het gevoel hebt dat je zelf de controle hebt over je ejaculatie. Dit kun je natuurlijk ook toetsen door het in de praktijk toe te passen.

Wees ook niet bang om hier met je partner over te praten. Het feit dat je er over praat zorgt voor een bepaald begrip. Bovendien is het hogere doel ook dat je beiden optimaal van de seks kunt genieten. Op het moment dat jij gefocust bent op de oefening en je partner niet snapt waar je mee bezig bent, kan dat voor onbegrip zorgen. De spanning verdwijnt dan. Het kan dus zeker bevorderlijk zijn voor de seks om dit bespreekbaar te maken.

Wanneer wordt de term ‘edgen’ gebruikt?

Het belangrijkste onderdeel van de beschreven methode heet ‘edgen’. Dit betekent dat je stopt met de handeling op het moment dat je bijna klaarkomt. Zowel bij het masturberen als tijdens de seks wordt dit toegepast. Enerzijds kan het gezien worden als plagen op een uitdagende manier.

Anderzijds kan het daardoor ook extra opwinding geven. Vaak wordt gezegd dat de ejaculatie extremer is op het moment dat je de zogenaamde opbouw van de spanning enkele keren hebt doorbroken. Je wilt op dat moment naar je hoogtepunt toe, maar stopt vlak daarvoor. Doordat de opwinding zich een aantal keer opstapelt, kan het daadwerkelijk klaarkomen als heftiger worden beschouwd.

Hoe effectief is de start-stopmethode?

In de meeste gevallen van ejaculatieproblemen blijkt deze methode goed aan te slaan. Wanneer je de oefening een aantal keer per week voor minimaal 4 weken lang oefent, zal het resultaat opleveren. De moeilijkste fase daarbij is het onderdeel dat je met je partner gaat oefenen.

Niet alleen het bespreekbaar maken van het probleem en de mogelijke oplossing is lastig, maar vooral ook de oefening zelf. Wanneer je daadwerkelijk penetreert, kan er toch een gevoel zijn dat je niet wilt tegenhouden. De oefening wordt pas succesvol als je dit toch doet. Een stukje doorzettingsvermogen is daarom zeker vereist. De resultaten geven echter vertrouwen, en dat is uiteindelijk waar je het allemaal voor doet.

vrouw in lingerie

Zijn er nog andere oefeningen die je kunt doen?

Er zijn zeker genoeg andere oefeningen die je kunt uitvoeren om vroegtijdig klaarkomen tegen te gaan. Hierbij zijn niet altijd hulpmiddelen van belang. De natuurlijke wijze van oefenen biedt zelfs vaak een betere uitkomst dan de hulpmiddelen in de vorm van bijvoorbeeld medicatie. Het belangrijkste is dat je zelf vertrouwen hebt in de oplossing die je kiest.

Ontdek de unieke aanpak om het 30 minuten langer uit te houden in bed

Ik heb een methode ontwikkeld waarin ik exacte stappen en specifieke instructies geef om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen en eindelijk te genieten van langdurige seks met je partner.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *