13 Tips Van Onze Expert Voor Harde Erecties

Niemand wil een halve erectie tijdens de seks, erger nog: helemaal geen erectie. Een harde erectie maakt de seks lekkerder voor jou, maar ook voor je partner! Bovendien is het gebruik van condooms niet betrouwbaar met een slappe penis. Condooms zijn gemaakt voor goede erecties. Als je geen harde erectie hebt kan het condoom afglijden of zelfs scheuren! Daarom lees je hier 13 tips voor harde erecties. Ik ga in dit artikel vooral in op tips om je gezondheid te verbeteren om een hardere erectie te krijgen!

Gezondheid en erecties

Je penis is een vreemd orgaan. De spieren in de penis (zwellichamen) worden hard als je opgewonden raakt. Dit komt doordat je hersenen een signaal sturen waardoor er meer bloed naar je penis gaat. Je lichamelijke gezondheid is dus cruciaal voor harde erecties! Bovendien heeft je mentale gezondheid veel invloed op je erecties. Psychologische stress beïnvloedt de balans van je hormoonhuishouding. Je hormonen zijn van groot belang bij het krijgen van harde erecties. Je mentale en fysieke gezondheid moeten dus optimaal zijn voor harde erecties!

Tip 1: blijf fit

De kans dat jij een erectiestoornis ontwikkelt is 30% groter als je overgewicht hebt. Heb je obesitas? Dan kan deze kans oplopen tot wel 90%! Om een harde erectie te krijgen moet je er dus voor zorgen dat je een gezond lichaamsgewicht behoudt! Dat wil zeggen een BMI van 18,5 tot 25.

Overgewicht kan behoorlijk wat gezondheidsproblemen opleveren. Je kunt bijvoorbeeld last krijgen van diabetes type 2, hoog cholesterol, een hoge bloeddruk en je zenuwen kunnen beschadigd worden. Al deze gezondheidsproblemen hebben invloed op hoe hard jouw erecties zijn!

Bovendien daalt je testosteron als jij last hebt van overgewicht. Dit komt doordat overtollig vetweefsel ervoor zorgt dat het enzym aromatase wordt geproduceerd. Dit enzym zet testosteron om in oestrogeen, het vrouwelijke hormoon! Dit kan leiden tot erectiestoornissen.

Om de cirkel rond te maken kan overgewicht ook leiden tot onzekerheid. Onzekerheid maakt het moeilijker voor mannen om een harde erectie te krijgen.

Tip 2: let op je voeding

Om overgewicht te voorkomen moet je goed op je voeding letten. Maar naast overgewicht kan verkeerde voeding ook op andere manieren zorgen voor slechte erecties! Slechte voeding kan schadelijk zijn voor het hart, de bloeddruk en de bloedtoevoer naar de penis! Daarom zet ik hier 5 voedingsmiddelen die jouw erectie verpesten!

1: transvetten

Slechte vetten zijn heel slecht voor de gezondheid. Met name het hart en de bloedvaten worden getroffen door het eten van teveel slechte vetten! Om harde erecties te krijgen moet je hart- en vaatziekte uit de weg gaan! Transvetten zijn onverzadigde vetten die nog slechter voor je zijn dan verzadigd vet! Je krijgt transvet binnen van eten uit de fabriek waar veel vet in zit, zoals hard frituurvet, gebak, koek, chips en friet. Van nature komt transvet voor in het vlees en de melk van herkauwers.

2: zout

Teveel zout is slecht voor je lichaam. Je kunt last krijgen van nierproblemen, maar ook van een te hoge bloeddruk! Zoals eerder beschreven werkt een te hoge bloeddruk niet bij harde erecties! Let dus op je zoutinname, voor je nieren en je erectie!

3: suiker

Naast dat suiker leidt tot overgewicht waardoor er aromatsering ontstaat, zorgt een suikerdip ook voor een verlaagd libido. Als je veel suiker eet krijg je hier een kortstondige energieboost van, die daarna weer verdwijnt. Je wordt daar vaak moe en een beetje futloos van. Bovendien blijkt dat je testosterongehalte met wel 25% daalt tijdens een suikerdip! Testosteron is cruciaal voor harde erecties omdat dit hormoon jouw libido verbetert!

4: voorverpakt voedsel

Naast dat het goedkoper en lekkerder is, is zelf koken ook beter voor harde erecties! Voorverpakt voedsel bevat in kleine hoeveelheden de stof Bisfenol A (BPA). Deze stof is verwerkt in blik en hard plastic. BPA schijnt slecht te zijn voor harde erecties! Mannen die regelmatig BPA binnenkrijgen hebben wel 4 keer zoveel kans op een erectiestoornis dan mannen die minder BPA binnenkrijgen!

5: sojabonen

Dit is waarschijnlijk vooral voor de vegans onder ons een grote domper. Sojabonen zijn slecht voor harde erecties! Sojabonen hebben namelijk oestrogene eigenschappen waardoor het testosterongehalte in je lichaam daalt. Voor een harde erectie zet je dus de sojamelk opzij en drink je een andere zuivelvervanger, bijvoorbeeld amandelmelk!

Wat kan je dan wel eten?

Alles wat gezond is, is goed voor harde erecties! Je moet dus zorgen dat je genoeg groente en fruit eet en vooral gezonde vetten zoals olijfolie, avocado’s en vis! Uit onderzoek blijkt dat een mediterraan dieet goed is voor harde erecties!

“Mannen die zich hielden aan een traditioneel mediterraan dieet hebben minder vaak last van erectiestoornissen.”

Het dieet bestaat namelijk uit veel fruit, groenten, noten, volle granen, vis en rode wijn!

Tip 3: stop nou eens met roken

Roken is slecht voor je gezondheid. Dat wist je natuurlijk al, maar wist je ook dat roken slecht is voor de erectie? Het roken van sigaretten is schadelijk voor de bloedvaten waardoor de bloedtoevoer naar de penis verminderd wordt. Bovendien werkt nicotine bloedvat vernauwend. Als je bloedvaten samentrekken stroomt er minder bloed naar je spieren en dus ook naar je penis! Voor harde erecties moet je dus stoppen met roken! Daarbij, wie wil er nou buiten adem raken tijdens de seks?

Tip 4: vermijd de whiskey dick

De drinkende mannen onder ons zullen dit wel herkennen: je bent een avond uit geweest en hebt iets te diep in het glaasje gekeken. Toch weet je een leuke dame te scoren en jullie belanden bij jou thuis. Na een tijdje geknuffeld te hebben besluiten jullie naar de slaapkamer te verplaatsen. Je hebt er zin in maar als het zo ver is, krijg je geen erectie! Misschien krijg je hem wel omhoog, maar houd je de erectie niet lang vol. Het kan ook zijn dat je geen harde erectie krijgt. In het kort: alcohol is slecht voor harde erecties!

Alcohol is een downer. Hierdoor wordt je coördinatie slechter, worden motorieke handelingen moeilijker en wordt het zenuwstelsel verslechterd. Al deze dingen hebben invloed op hoe hard jouw erectie is na een aantal alcoholische consumpties.

Op de lange termijn kan alcoholmisbruik leiden tot alle eerder beschreven risicofactoren voor erectiestoornissen.

Ironisch genoeg kan matig alcoholgebruik de harde erectie beschermen! Het gaat hier om tussen de 1 en de 20 alcoholische consumpties per week. Met name rode wijn kan positieve effecten hebben voor de gezondheid. Vanaf 3 tot 4 dagelijkse alcoholische consumpties stijgt het risico op erectiestoornissen.

Tip 6: don’t worry, be happy

Stress, onzekerheid en depressiviteit zijn slecht voor je erectie! Mentale problemen verstoren de hormonale balans in je lichaam waardoor bepaalde fysieke inspanningen moeilijker worden. Een van die dingen is het krijgen van een harde erectie!

“Om gelukkig te worden is het belangrijk om je mentale problemen op te zoeken, maar je harde erectie staat ook op het spel!”

Ook tijdens de seks is het belangrijk om niet te denken over of jij het wel goed doet. Je onzekerheden kun je voor de seks, of na de seks, bespreken!

Tip 7: zeg nee tegen anabolen

Anabolen, ook wel androgene anabole steroïden, hebben een negatieve invloed op je testosteronspiegel. Dit heeft twee oorzaken:

  1. Anabolen zorgen ervoor dat je lichaam tijdelijk stopt met het zelf produceren van testosteron. De testosteronaanmaak moet zich na een anabolenkuur weer herstellen.
  2. De androgene werking van anabole steroïden zorgen ervoor dat je aromatase aanmaakt waardoor testosteron wordt overgezet in oestrogeen. Hierdoor heb je minder zin in seks en krijg je dus minder harde erecties!

Tip 8: fietsers opgelet

Hoewel lichamelijke activiteit goed is voor harde erecties, kan teveel fietsen slecht zijn! Zeker de langwerpige zadels van een racefiets kunnen schadelijk zijn voor je harde erectie! Zitten op een zadel zorgt namelijk voor een grote druk op het perineum, ook wel de bilnaad. Dit kan leiden tot erectieproblemen. Om te voorkomen dat je fietstochten je seksleven verpest kun je een aantal dingen doen:

  1. Ga regelmatig even op de pedalen staan. Hierdoor neemt de druk op het perineum tijdelijk af.
  2. Koop een fiets in de goede maat. Als de fiets perfect op maat is drukt het zadel minder tegen je bilnaad aan.
  3. Draag een fietsbroek met zeem. Dit werkt als een soort kussentje tussen je achterste en het zadel.

Natuurlijk kun je ook een stuk hardlopen of zwemmen om in vorm te blijven. Aerobe trainingen zijn erg goed voor harde erecties!

Tip 9: pas op je penis

Hoewel het niet heel vaak voorkomt, kan de penis geblesseerd raken. Dit kan heel nadelig zijn voor je harde erectie. Wilde seks, met name als de vrouw bovenop zit, kan de penis blesseren. Bovendien kan een droge vagina ervoor zorgen dat de wrijving te groot is en je penis de druk niet meer aankan.

Tip 10: goed voorspel

Heel veel mannen besteden te weinig tijd aan voorspel. De meeste vrouwen hebben wat meer tijd nodig om goed opgewonden te raken, maar ook als man moet je hier de tijd voor nemen! Wordt je penis wat minder snel hard dan normaal? Blijf nog even bezig met elkaar opwinden! Je kunt bijvoorbeeld ook beginnen met een gesprek over seks. Hoe beter jij opgewonden bent, hoe harder je erectie is!

Tip 11: kegeloefeningen

De PC-spier is erg belangrijk voor een harde erectie! De pc-spier zit in je bekkenbodem en is onder andere verantwoordelijk voor je zindelijkheid. Bovendien helpt de pc-spier bij het krijgen en vasthouden van harde erecties. Net als elke andere spier kun je de pc-spier trainen. Je zult de resultaten al in een paar weken merken!

Voor we beginnen leg ik even uit hoe je de PC-spier aanspant. Dit doe je door te doen alsof je je plas inhoudt.

Oefening 1: de basisoefening

Deze oefening kun je het best één keer per dag doen. Het is een simpele oefening die gebruik maakt van het aanspannen en ontspannen van de spier om de spier te trainen.

  1. Span je pc-spier 3 seconden lang aan en ontspan de spier dan weer. Herhaal dit 20 keer.
  2. Neem een minuut rust.
  3. Herhaal stap 1 en 2 nog tweemaal.

Oefening 2:

Deze oefening voeg je na een week toe aan je trainingsschema. Begin je training met oefening 1 en neem vervolgens een minuut rust. Daarna begin je met deze oefening.

  1. Wissel binnen 10 seconden zo vaak mogelijk tussen het aanspannen en ontspannen van je pc-spier.
  2. Neem 10 seconden rust.
  3. Herhaal stap 1 en 2 nog tweemaal.

Oefening 3:

In de derde week voeg je nog een oefening toe aan je routine. Deze oefening doe je niet elke dag, maar om de dag. Oefening 1 en 2 blijf je wel dagelijks doen. Neem een minuut rust nadat je oefening 1 en 2 hebt gedaan en begin aan deze oefening.

  1. Span je pc-spier zo lang als je kunt aan.
  2. Ontspan je pc-spier zo lang als je hem aangespannen hebt.

Als het goed is merk je na een aantal weken al verschil: je erecties worden harder. Het is wel belangrijk dat je de pc-spier ontspant tijdens de seks. Als je deze spier aanspant tijdens de seks stroomt het bloed naar de pc-spier en niet naar de zwellichamen in je penis. Dit verslapt je erectie.

Tip 12: vermijd medicatie en hulpmiddelen

Producten als Viagra, penispompen, zalven en cockrings kunnen je een harde erectie geven, maar lossen je probleem niet op! Sommige medicatie maakt op de langere termijn je probleem alleen maar erger! Bovendien kunnen ze nare bijwerkingen hebben en zijn ze behoorlijk prijzig.

Als je met de tips in dit artikel nog geen harde erectie kunt krijgen, is het verstandig om naar de huisarts te gaan. De huisarts kan je goede medicatie en behandelingsmethoden geven. Het is nooit verstandig om zelf medicatie uit te zoeken!

Tip 13: check onze website!

Op www.tussendelakens.nl vindt je alles over seks en wat daarmee te maken heeft! Heb je na het lezen van dit artikel nog meer vragen over harde erecties? Bekijk de andere artikelen op de websites. Je leest bijvoorbeeld over medicijnen voor harde erecties. Ook vind je interessante stukjes over seksstandjes, voorspel en alles wat je maar kunt bedenken!

Ontdek de meeste effectieve methode om vanavond al je erectieprobleem op te lossen

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met erectiestoornissen en erectieproblemen. Je leert onder andere het volgende:

  • De 10 belangrijkste oorzaken van erectiestoornissen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time weer volle en harde erectie te krijgen
  • Hoe je je erectiestoornis voor eens en altijd uit je leven verbant

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om erectieproblemen compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Erectie Controle Risicovrij Uitproberen

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van tesnelklaarkomen.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met vroegtijdige ejaculatie via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook vroegtijdige ejaculatie aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Ejaculatie Controle methode op completeejaculatiecontrole.nl.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *