shopify visitor statistics

Uitstellen zaadlozing, Hoe Doe Je dat?

Als jij bij jezelf hebt vastgesteld dat er sprake is van een probleem wat betreft het hebben van orgasme, is daar waarschijnlijk wat wikken en wegen aan vooraf gegaan. Veel mannen die last hebben van hetzelfde probleem komen hier namelijk niet graag voor uit.

Het telkens krijgen van een te vroeg orgasme zorgt voor schaamte en onzekerheid, gevoelens waar maar weinig mensen aan toe willen geven. Dat jij tegen jezelf en/of je partner kunt zeggen dat je een probleem hebt, is al een hele stap in de goede richting. Een te snel orgasme kan namelijk zorgen voor relatieproblemen, stress en laag zelfbeeld.

Het uitstellen van jouw zaadlozing is iets wat je kunt leren. Lees snel verder en ga aan de slag!

Om vervelende gevolgen zoals stress en weinig zelfvertrouwen te voorkomen, is het belangrijk dat je weet waarom je te snel klaarkomt, en dat je de zaadlozing kunt leren uitstellen. Hier bestaan een aantal natuurlijke oefeningen voor waarover je verder in dit artikel kunt lezen.

Allereerst is het belangrijk dat je achter de reden van het probleem komt. Het is meestal niet eenduidig aan te tonen waarom mannen last hebben van een premature ejaculatie. Vaak is het een wisselwerking van een paar factoren en als je er achter bent welke factoren op jou van toepassing zijn, kun je echt aan het probleem gaan werken.

Oorzaken van een snelle zaadlozing

Zoals je al kon lezen is er vaak geen eenduidige oorzaak die ervoor zorgt dat je tijdens penetratie snel klaarkomt. ‘Snel’ betekent in dit geval dat je regelmatig binnen 30 tot 120 na penetratie al een zaadlozing krijgt. Voor sommige mannen is zelfs alleen een aanraking van het geslachtsdeel al genoeg, voordat er nog maar sprake is van penetratie.

Maak jij onnodige fouten in bed?

Doe deze test en ontdek je “Seks IQ”.

Psychologische oorzaken

In de meeste gevallen gaat het om psychologische oorzaken die ervoor zorgen dat je prematuur ejaculeert. Daarnaast komt het soms voor dat er vanwege een biologische oorzaak problemen zijn met de controle over het orgasme. Psychologische oorzaken die er voor zorgen dat de controle over het orgasme verminderd of dat je dat zelfs helemaal kwijtraakt zijn bijvoorbeeld stress en onzekerheid.

Druk om te presteren kan betekenen dat je juist minder goed presteert, dan dat je je had voorgenomen. Samen met de angst om het niet goed te doen zorgt dit voor stress en seksuele onzekerheid. Deze gevoelens herhalen zich bij de volgende keer dat je intiem contact hebt en zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht waar je niet vanzelf weer uit komt.

Let op, om direct de tips waar ik het meest positief over ben te ontdekken, de tips die je helpen bij het uitstellen van je ejaculatie, raad ik je aan hier verder te lezen.

 

Biologische oorzaken

Mannen die van nature een gevoelige penis hebben, zijn een voorbeeld van een biologische oorzaak voor het hebben van een vroegtijdig orgasme. Bij de geringste aanraking raakt de penis dan over gestimuleerd waardoor er geen controle meer is over het orgasme. Hierdoor kun je de zaadlozing niet tegengaan en komt deze elke keer voortijdig.

Een ander voorbeeld van een biologische oorzaak is een gebrek aan de stof serotonine in de hersenen. Deze stof zorgt ervoor dat de hersenen een signaal krijgen wanneer de staat van opwinding zo hoog is dat de man op de juiste tijd kan klaarkomen. Bij een gebrek aan deze stof wordt dit signaal verstoord en is er geen controle meer over de zaadlozing, waardoor je te vroeg klaarkomt.

Uitstellen zaadlozing

Wanneer je hebt vastgesteld dat jij regelmatig last hebt van een te vroege zaadlozing, zijn er een aantal natuurlijke oplossingen die je op jezelf kunt toepassen om van dit vervelende probleem af te komen.

Door middel van verschillende technieken en methodes kun je het aanleren om de zaadlozing uit te stellen en de controle over je eigen orgasme terug te krijgen. Een aantal van deze manieren vergen wat oefening en geduld, maar zullen je uiteindelijk helpen bij het krijgen van een gezond seksleven, en het plezier in seks weer terug te krijgen.

Stop-startmethode

Een van de bekende en vaak gebruikte manieren is de stop-startmethode. Bij deze methode ga je door met het stimuleren van de penis totdat je bijna klaarkomt. Stimulatie gebeurt dan meestal eerst handmatig en na een tijdje kun je dit ook tijdens penetratie proberen. Als je voelt dat je een hoogtepunt bereikt stopt je partner (of jijzelf) met het stimuleren van de penis en hervat dit weer na een pauze van 20 tot 30 seconden. Je ervaart dan een hoge mate van opwinding zonder daadwerkelijk klaar te komen. Het doel hiervan is om met deze techniek angsten te verminderen die zorgen voor een snel orgasme.

Knijptechniek

Als je merkt dat de stop-startmethode niet werkt voor jou, dan is er ook nog de knijptechniek. Deze oefening houdt in dat je, op het moment dat je voelt dat je gaat klaarkomen, de stijve penis in de hand neemt en hier hard op drukt of in knijpt zodat het gevoel weg trekt. Het bloed trekt dan uit de eikel en de penis waardoor de drang om klaar te komen verdwijnt. Je kunt het orgasme dan net zo lang uitstellen als je zelf wil.

Ook kun je tijdens de penetratie aan iets anders denken wanneer je op het punt staat om klaar te komen. Een voorbeeld van een gedachte die totaal niet opwindt zijn bijvoorbeeld denken aan moeilijke wiskundesommen of je werk.

Bekkenbodemspier ontspannen

Een wat moeilijkere oefening om de controle over je orgasme onder de duim te krijgen is het bewust ontspannen van je bekkenbodemspier. Deze spier zorgt voor meer opwinding als die is aangespannen, maar als de spier te veel is aangespannen zorgt die juist voor een sneller orgasme. Bewuste controle over deze spier speelt dus een belangrijke rol tijdens het hebben van seks.

Je kunt deze spier vinden door te doen alsof je een urinestraal moet ophouden. Door tijdens het aanspannen van deze spier diep in te ademen, en die bij uitademen weer te ontspannen kun je het verschil voelen tussen een gespannen en een ontspannen spier. Als je deze spier zelf bewust kunt aan- en ontspannen, vind je ook de controle over het orgasme terug.

Neem je tijd

Bedenk je goed dat het in de meeste gevallen een tijdje duurt voordat volledige controle over het eigen orgasme bereikt is. Met geduld en oefening bereik je een heleboel.

Zorg ervoor dat je het plezier in seks niet kwijtraakt en probeer deze oefeningen samen met je partner te doen, zodat jullie samen weer kunnen genieten van een goed seksleven.

Ontdek de methodes en tips die te snel klaarkomen tegengaan, waar ik het meest positief over ben

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een methode ontwikkeld om je orgasme/zaadlozing uit te stellen, die veel mannen heeft geholpen. Je leert onder andere het volgende:

  • Veel voorkomende fouten die mannen maken die leiden tot te snel klaarkomen
  • Praktische oefeningen om het langer uit te houden
  • Een wetenschappelijk bewezen methode om je ejaculatie uit te stellen

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om vroegtijdige ejaculatie zoveel mogelijk tegen te gaan. Mijn methode en tips zijn zonder zalfjes, pillen, of andere middelen om door te slikken.

Klik op deze link om meer te weten te komen over mijn methode en om hem uit te proberen.

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van tesnelklaarkomen.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met vroegtijdige ejaculatie via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook vroegtijdige ejaculatie aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Ejaculatie Controle methode op completeejaculatiecontrole.nl.

2 reacties op "Uitstellen zaadlozing, Hoe Doe Je dat?"

  1. Alex says:

    Beste Chris,

    Ik had uw E-book aangeschaft, veel geoefend om de spier volledig te ontspannen.
    Het is nu aardig tijdje geleden maar ik merk er nog niet veel verschil door.

    Wat kan dit zijn?
    Ik word er ook echt onzeker door.

    Gr. Alex

  2. Jelle says:

    Beste Alex,

    Ik snap wat je bedoeld, maar ik snap ook niet wat er fout gaat of is.
    Bij mij merk ik ook niet echt veel vorderingen... wel een beetje stom.

    Groetjes Jelle

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *