8 Voedingstips Bij Te Snel Klaarkomen

Maar liefst 20 tot 30 procent van de mannen vindt van zichzelf dat ze af en toe te snel klaarkomen. Dit kan zijn omdat je zelf vindt dat je vrijpartij te snel voorbij is, maar ook omdat je partner ontevreden is over jouw prestaties in bed.

Af en toe te snel klaarkomen is vervelend, maar wel natuurlijk. Als het slechts af en toe gebeurt, spreken we niet van een aandoening. We spreken pas van premature ejaculatie (de officiële term voor te snel klaarkomen) als je regelmatig, of zelfs altijd, te vroeg klaarkomt.

Het is ontzettend vervelend om altijd te vroeg klaar te komen. Je kunt last krijgen van psychologische problemen en onzekerheid in bed, en dit maakt het probleem vaak alleen maar erger. Bovendien kan slechte seks potentieel een gevaar vormen voor je relatie. Hier wil je dus iets aan doen!

Maar wanneer kom je precies te vroeg klaar? Er is geen perfecte tijdsduur, het belangrijkste criterium is dus of jij en je partners tevreden zijn met de seks. Vinden jullie dat je te snel klaarkomt? Dan is dat zo!

Medisch gezien wordt er gesproken van te snel klaarkomen als je bijna altijd binnen één minuut na aanvang van penetratie klaarkomt. Vind je één minuut al veel? Dan heb je waarschijnlijk een ernstige vorm van te snel klaarkomen. De gemiddelde vrijpartij duurt namelijk zo’n drie tot zes minuten, exclusief voorspel.

De oorzaken van te snel klaarkomen

Net als erectiestoornissen wordt te snel klaarkomen vaak gezien als een psychische aandoening. Beide aandoeningen kunnen echter ook fysieke oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door jouw voedingspatroon. De volgende fysieke oorzaken van te snel klaarkomen kunnen voorkomen en verholpen worden door onze voedingstips bij te snel klaarkomen.

Fysieke oorzaken van te snel klaarkomen

Klaarkomen is een fysieke gebeurtenis, dus te snel klaarkomen kan fysieke oorzaken hebben. Het kan zijn dat deze fysieke oorzaken vanzelf overgaan, maar het kan ook een teken zijn van iets waarvoor je behandeld moet worden. Een goede plek om te beginnen is je voedingspatroon, zeker als je deze fysieke oorzaken van te snel klaarkomen wilt voorkomen.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

Te snel klaarkomen door diabetes

Diabetes kan zorgen voor zenuwschade en problemen met de productie van stikstofoxide, vooral als je vaak te hoge bloedsuikers hebt. Ook verstoort diabetes de hormoonbalans, iets wat ook gelinkt kan worden aan te snel klaarkomen. Diabetes type 1 kan niet voorkomen worden, maar de kans op diabetes type 2 kun je flink verkleinen door gezond en gevarieerd te eten. Als je diabetes hebt, is het dus in ieder geval belangrijk om je bloedsuikerspiegel op peil te houden.

Te snel klaarkomen door schildklieraandoeningen

Bij een te snel werkende schildklier, ook wel hyperthyreoïdie, werkt het lichaam te snel. Het bloed stroomt sneller door het lichaam omdat het hart sneller klopt. Hierdoor gaat er ook meer bloed naar de penis.

Hierdoor kun je een overgevoelige penis krijgen, waardoor je te snel klaarkomt. Ook kan het zorgen voor zenuwen en slaapproblemen. Dit zijn allebei problemen die kunnen leiden tot vroegtijdige zaadlozing.

Helaas kan een schildklieraandoening niet voorkomen worden door gezond en gevarieerd te eten.

Te snel klaarkomen door overgewicht

Uit onderzoek blijkt dat mannen met overgewicht maar liefst 300 procent meer kans hebben op te snel klaarkomen dan mannen met een gezond gewicht. Wel 51 procent van de mannen die te snel klaarkomen, hebben last van overgewicht.

Diabetes type 2 en overgewicht worden vaak aan elkaar gelinkt. Overgewicht kan dan ook voor dezelfde problemen met de bloedsuikerspiegel leiden als diabetes. Bovendien heb je vaker een te hoge bloeddruk, of een verhoogd triglycerideniveau als je overgewicht hebt. Deze verschijnselen zijn worden allemaal gelinkt aan te snel klaarkomen.

“Heb je overgewicht? Dan zijn deze voedingstips bij te snel klaarkomen voor jou ontzettend belangrijk!”

Voedingstips bij te snel klaarkomen

Met name overgewicht kan voorkomen worden door gezond en gevarieerd te eten. In de rest van dit artikel lees je 8 voedingstips bij te snel klaarkomen. We beginnen met een paar dingen die je absoluut niet moet eten en vervolgens voedingsmiddelen die je juist wél moet eten!

Voedingstip 1: verminder je alcoholconsumptie

De whiskey dick kennen jullie allemaal wel, maar wisten jullie dat alcohol ook kan zorgen dat jij te snel klaarkomt als je hem wél omhoog krijgt? Uit onderzoek blijkt dat het grootste seksuele probleem onder alcoholisten te snel klaarkomen is.

Dit heeft met een aantal dingen te maken, maar het belangrijkste is dat je lichaam niet goed functioneert als je er niet goed voor zorgt. Daarnaast kan alcohol zorgen voor een verhoogde bloeddruk. Zelfs een klein beetje alcohol kan hiervoor zorgen. Een verhoogde bloeddruk kan zorgen voor een overgevoelige penis, en hierdoor kom je sneller klaar.

Ook zorgt alcohol ervoor dat je motorische vaardigheden verminderen. Simpel gezegd: je raakt de controle over je lichaam kwijt, dus ook over je penis. Te snel klaarkomen kan veroorzaakt worden door een gebrek aan controle over je orgasmes, zoals het aanspannen van je bekkenbodemspieren, of het niet aan voelen komen van je orgasme. Het is onder invloed van alcohol dus moeilijker om op tijd even pauze te nemen als je voelt dat je gaat klaarkomen. Hierdoor kom je te snel klaar, terwijl dit helemaal niet nodig is.

Bovendien kan alcoholgebruik je onzekerheid en stress verergeren. Ook dit kan cruciaal zijn voor hoe snel jij klaarkomt.

Kortom: verminder je alcoholconsumptie als je te snel klaarkomt. Het beste is om helemaal te stoppen!

Voedingstip 2: vermijd verzadigde vetten

Verzadigd vet is één van de grootste veroorzakers van overgewicht en hart- en vaatziekten. Dit zijn beide belangrijke oorzaken van te snel klaarkomen. Wederom is het grote risico voor vroegtijdig klaarkomen dat je bloeddruk te hoog wordt door het eten van verzadigde vetten.

Meestal kun je in een gebalanceerd dieet niet helemaal om verzadigde vetten heen, zeker als je toch graag een stukje vlees eet of een enorme kaasverslaving hebt. Toch is het slim om de balans in je dieet te verbeteren door de consumptie van de volgende voedingsmiddelen te verminderen:

  • Kaas
  • Eieren
  • Gefrituurd eten zoals patat, oliebollen of chips
  • Roomboter
  • Gebak

Voedingstip 3: stop met roken

Misschien telt dit niet helemaal als voedingstip, je eet je sigaretten immers niet op (hoop ik). Maar ik zou gek zijn als ik jullie niet op het hart druk om te stoppen met roken. Roken is sowieso slecht voor je lichaam, maar ook voor je prestaties in bed. Roken kan namelijk leiden tot te snel klaarkomen, en dat is waarom je dit artikel leest!

Tabak roken leidt zelfs onder jongeren, de leeftijdsgroep die over het algemeen het minste last heeft van te snel klaarkomen, tot problemen met de ejaculatie.

Roken geeft je een onnatuurlijke serotonineboost. Voor degenen die iets weten over anabole steroïden: een overmatige boost van je hormonen kan zorgen dat de natuurlijke productie van het hormoon tijdelijk wordt stopgezet. Serotonine is verantwoordelijk voor het geluksgevoel. Dit krijg je dus van het roken van een sigaret, maar ook van klaarkomen.

“Het roken van sigaretten zorgt ervoor dat jouw lichaam je dwingt om snel klaar te komen.”

Maar wat gebeurt er dan als jij een laag serotonineniveau hebt? Dan gaat je lichaam op zoek naar een manier om snel serotonine aan te kunnen maken. Je lichaam maakt daardoor je eikel gevoeliger, en hierdoor kom je sneller klaar.

Heb je problemen met te snel klaarkomen? STOP DAN MET ROKEN!

Voedingstip 4: vermijd suiker

Suiker is naast verzadigde vetten één van de belangrijkste redenen van gezondheidsproblemen. Suiker kan net als verzadigde vetten leiden tot overgewicht. Ook kan overmatige suikerconsumptie leiden tot, je raadt het al, suikerziekte. Dit zijn al twee van de drie besproken oorzaken van te snel klaarkomen.

Naast deze redenen zijn er nog een paar manieren waarop suiker eten leidt tot te snel klaarkomen. Ten eerste is suiker één van de belangrijkste oorzaken van stress als we kijken naar het voedingspatroon. Hoewel je van suiker vaak vrolijk wordt, word je ook druk.  

Dit komt doordat suiker de cortisolaanmaak stimuleert. Je hoeft alleen maar ‘te snel klaarkomen’ in te typen op Google om erachter te komen dat stress leidt tot te snel klaarkomen!

Voedingstip 5: spice it up

Als jij gaat zweten van alleen al de geur van sambal, heb ik slecht nieuws voor je. Hete pepers zijn ontzettend goed voor je als jij problemen hebt met te snel klaarkomen. Hete pepers zijn namelijk superbevorderlijk voor de bloedsomloop.

Let wel op, je kunt de pepers beter niet gebruiken als een soort medicijn dat je vlak voor de seks inneemt. Dit is een heel slecht idee, want hierdoor kom je juist sneller klaar. Daarnaast heeft niemand zin om met een bezwete tomaat het bed in te duiken. Ook kunnen de restjes peper enorm pijnlijke situaties veroorzaken tijdens de seks. Niet doen dus!

Het is de bedoeling dat je de hete pepers in je dieet verwerkt, zodat je bloeddruk in het algemeen beter functioneert. Dit zorgt er namelijk voor dat je algemeen beter presteert, in de sportschool en bij het stoeien tussen de lakens.

Voedingstip 6: onverzadigde vetten zijn goed

Waar verzadigde vetten rampzalig zijn voor het uithoudingsvermogen van jouw penis, zijn onverzadigde vetten perfect als jij wil stoppen met te snel klaarkomen.

Wederom is de belangrijkste reden bij deze voedingstip dat het goed is voor je bloedsomloop. Onverzadigde vetten schonen je bloedvaten op, zijn goed voor je cholesterolwaarden en verlagen daarmee de kans op hart- en vaatziekten. Dit zorgt ervoor dat jij blij bent, je penis blij is en je vriendin blij is.

Vette vis is een supergoede bron van onverzadigde vetten. Het advies is om minstens één keer per week vette vis te eten. Dit zal een enorm verschil maken als jij te snel klaarkomt. Voorbeelden van vette vis zijn:

  • Zalm
  • Haring (met uitjes als je dat lekker vindt)
  • Paling
  • Makreel

Ook zijn er andere bronnen van onverzadigde vetten, zoals:

  • Avocado
  • Omega-3 pillen
  • Plantaardige oliën zoals zonnebloemolie, olijfolie en kokosolie
  • Noten

Noten hebben overigens nog een voordeel voor als je te snel klaarkomt. Noten zijn de oplossing voor een testosterontekort. En hoewel niet elke vrouw houdt van opgeblazen testosteronbommen, kan een tekort aan testosteron zomaar de reden zijn dat je vriendin zo teleurgesteld is na jullie vrijpartij.

Testosteron is namelijk het sekshormoon van mannen. Een tekort aan testosteron leidt tot allerlei seksuele disfunctionaliteiten. Erectieproblemen, maar ook te snel klaarkomen, kunnen verholpen worden door het op peil houden van je testosteron.

Voedingstip 7: chocola!

Voor de mannen die bij tip nummer 4 al hadden geaccepteerd dat ze dan maar te snel klaarkomen, is deze tip ontzettend handig. Chocola kan namelijk wel! Let wel op, dit moet pure chocolade zijn. Juich dus niet te vroeg als je alleen maar melkchocolade eet; de suiker in melkchocolade blijft namelijk schadelijk voor jouw prestaties in bed.

Chocola bevat veel vitamine B3. Dit is heel belangrijk voor de natuurlijke serotonineproductie. Zelfs als je stopt met roken, is het nog steeds belangrijk om goed voor je serotonineniveau te zorgen als je te snel klaarkomt. Zoals ik net al uitlegde zoekt je lichaam naar shortcuts om serotonine aan te maken als je te weinig serotonine aanmaakt, en die shortcut kan te snel klaarkomen zijn.

Pure chocola zorgt er dus voor dat je lichaam je niet dwingt om snel klaar te komen, dubbel genot dus! Bovendien helpt vitamine B3 je lichaam om effectief energie uit voedsel op te nemen. Dit kan ook ontzettend helpen bij te snel klaarkomen. Vermoeidheid kan namelijk direct, maar ook indirect (door overgevoeligheid voor stress) zorgen dat jij te snel klaarkomt.

Voedingstip 8: rozewortel

Waarschijnlijk ken je dit supplement helemaal niet, maar rozewortel kan jou helpen om niet meer te snel klaar te komen. Rozewortel heeft een verlichtende werking op depressiviteit. Hierdoor is de kans op een psychologische oorzaak van te snel klaarkomen kleiner. Bovendien vermindert rozewortel het effect van adrenaline. Adrenaline kan zorgen voor overgevoeligheid van de penis en dus voor te snel klaarkomen.

Ontdek de effectieve methode om het vanavond al 30 minuten langer uit te houden

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met het uitstellen van je orgasme/zaadlozing. Je leert onder andere het volgende:

  • De grote fouten die de meeste mannen maken die leiden tot te snel klaarkomen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time het langer uit te houden
  • Een wetenschappelijk bewezen methode om je vroegtijdige ejaculatie permanent te verbannen

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van tesnelklaarkomen.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met vroegtijdige ejaculatie via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook vroegtijdige ejaculatie aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Ejaculatie Controle methode op completeejaculatiecontrole.nl.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *