7 Beste Tips bij Te Snel Klaarkomen

Je zult het vast wel herkennen, aangezien je op dit artikel hebt geklikt: je ligt met iemand tussen de lakens te zoenen en te strelen, en je bent inmiddels helemaal opgewonden en klaar om flink van seks te gaan genieten. Als het daar eenmaal toe komt, kom je echter vrijwel meteen klaar, waardoor dat genot voor jou en je partner maar van zeer korte duur was. Dat wil je natuurlijk niet!

Te snel klaarkomen is enorm vervelend, maar je hoeft er ook weer niet wanhopig van te worden. Er zijn namelijk een heleboel dingen die je kunt doen om minder snel klaar te komen. In dit artikel leer ik je hoe je dat voor elkaar krijgt, aan de hand van mijn zeven beste tips. Waarschijnlijk behoren kortdurende, teleurstellende vrijpartijen voor jou binnenkort tot het verleden!

Tip 1: Zorg voor minder stress in je leven

Veel mannen zien vroegtijdig klaarkomen vooral als een lichamelijk probleem. Dat kan het zijn, maar het is ook heel vaak, zelfs nog vaker, een mentaal probleem. Vroegtijdig klaarkomen heeft in de meerderheid van de gevallen een psychologische oorzaak, en van die psychologische oorzaken is stress degene die het meest voorkomt (bron). Je bent er dus bij gebaat om te zorgen voor minder stress!

Het verminderen van stress is natuurlijk een leuk voornemen, maar in de praktijk blijkt het vaak een stuk lastiger dan het lijkt. Toch is het zeker mogelijk! Waarschijnlijk kun je best minder verantwoordelijkheden op je nemen, door gewoon wat vaker nee te zeggen wanneer mensen iets van je vragen. Het zal je waarschijnlijk verbazen wat voor verschil dat maakt!

Stress is niet alleen een gevolg van materiële omstandigheden, maar ook van je mindset. Door meer te accepteren dat je bepaalde doelen wellicht niet bereikt, maak je gehaaste deadlines ook minder stressvol voor jezelf. In dit kader kan meditatie, en dan specifiek mindfulness-meditatie, ook helpen. Vind je dat maar zweverig, dan kan het ook helpen om jezelf gewoon heel rationeel vol te houden dat stress niet werkt om beter te presteren.

“Stress is een reactie die we voor een heel andere wereld hebben ontwikkeld, en waar we vandaag de dag vooral last van hebben.”

Overigens zijn er ook andere redenen dan te snel klaarkomen om stress te verminderen. Stress is gewoon ontzettend ongezond, en zorgt er letterlijk voor dat je levensverwachting omlaag gaat en je een slechtere weerstand hebt. Ook andere seksuele problemen, zoals erectiestoornissen, komen sneller voor als je een gehaast leven leidt. Ook als stress niet de oorzaak van jouw vroegtijdige klaarkomen blijkt te zijn, is het dus de moeite waard om dit te proberen te verminderen.

Tip 2: Train jezelf met de start-stopmethode

Niet alleen verbeteringen in je levensstijl kunnen ervoor zorgen dat je later klaarkomt. Bepaalde technieken kunnen je hier ook bij helpen. Eén daarvan is de zogeheten start-stopmethode. Dit is een manier om je penis te laten wennen aan erotische stimulering, om ervoor te zorgen dat je hier minder (over)gevoelig voor wordt. Dat zorgt er natuurlijk voor dat je later klaarkomt.

De start-stopmethode draait om masturbatie. Je begint door jezelf simpelweg af te trekken. Op het moment dat je bijna klaarkomt, moet je vervolgens stoppen met masturberen. Je wacht dan even tot je weer iets minder dicht bij je orgasme zit, en vervolgens ga je weer verder met masturberen. Je probeert het zo lang mogelijk te laten duren voordat je uiteindelijk klaarkomt.

Deze methode werkt allereerst dus door gewenning aan seksuele prikkels. Als je hersenen er meer aan gewend raken dat je lange tijd achter elkaar erotisch gestimuleerd wordt, dan reageren ze minder heftig op die seksuele prikkeling. Daarnaast kunnen je hersenen op een gegeven moment ook gaan begrijpen wat je ze duidelijk probeert te maken wanneer je jezelf steeds niet laat klaarkomen, waardoor ze dat signaal pas later afgeven.

“Soms weet het ene deel van je hersenen gewoon niet wat het andere deel wil, en moet je dat duidelijk maken.”

De start-stopmethode is het effectiefst als je zo dicht mogelijk tegen je orgasme aan zit op het moment dat je stopt. Dat is echter wel riskant, want zo loop je meer risico dat je per ongeluk toch klaarkomt. Het herkennen van het punt waarop je je orgasme niet meer kan tegenhouden, ook wel het point of no return genoemd, is daarom essentieel om zoveel mogelijk uit deze methode te halen.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

Tip 3: Sla het voorspel niet over!

Veel mannen die vroegtijdig klaarkomen, zijn een beetje bang voor voorspel. Omdat ze normaal al snel klaarkomen, zijn ze bang dat ze nóg sneller zullen klaarkomen wanneer ze daarvoor al uitvoerig seksueel geprikkeld worden. Vaak wordt het voorspel daarom overgeslagen. Dit moet je echter nooit doen, omdat je hier juist het tegenovergestelde effect mee bereikt.

Allereerst is voorspel natuurlijk gewoon een essentieel onderdeel van seks. Als je al weet dat penetratie kort duurt, en je je ook nog eens alleen op die penetratie focust, dan is de seks in zijn geheel inderdaad heel kort. Via het voorspel kun je dit echter verlengen, en daarom voor zowel jou als je partner een betere, langere seksuele ervaring bewerkstelligen.

“Penetratie is niet alles. Sterker nog, de meeste vrouwen kunnen niet eens klaarkomen door penetratie!”

Daarnaast is het echter zo dat ook de penetratie langer duurt als je meer voorspel hebt. Dat lijkt een beetje vreemd, maar het is toch echt zo. Hoe dat kan, dat is nog niet 100% duidelijk, maar waarschijnlijk heeft ook dit weer te maken met gewenning. Door alvast eventjes te wennen aan (mildere) seksuele stimulering van je penis, raak je minder overprikkeld door de heftige prikkels die bij penetratie komen kijken.

Het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat je minder gespannen bent als je al wat langer aan voorspel hebt gedaan. Seks is natuurlijk spannend, maar op een bepaalde manier werkt het ook ontspannend. Omdat je sneller klaarkomt van spanning, is het natuurlijk positief als je al wat minder gespannen bent wanneer je aan penetratie begint, want dan hou je het dus langer vol.

Tip 4: Train je pc-spier

Hoewel het op het eerste gezicht misschien niet zo lijkt, is klaarkomen een vrij ingewikkeld lichamelijk proces. Het is daarom, als je ervoor wil zorgen dat je niet te snel klaarkomt, van belang dat alle relevante onderdelen van je lichaam goed werken. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het trainen van je pc-spier, een spier die van groot belang is bij meerdere seksuele processen.

Je pc-spier wordt ook wel je bekkenbodemspier genoemd, en hij bevindt zich onderaan je lichaam (tussen je anus en je balzak, bij het stukje huid dat het perineum wordt genoemd). Deze spier kun je trainen met zogeheten Kegeloefeningen, vernoemd naar de Amerikaanse arts Arnold Kegel. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat je minder snel klaarkomt als je deze oefeningen regelmatig doet (bron).

Je kunt je pc-spier aanspannen door te doen of je heel hard je poep of plas inhoudt. Je voelt dan als het goed is een spiertje aanspannen op de plek die ik zojuist heb beschreven. Dat aanspannen is al de basis van een Kegeloefening. Deze oefeningen bestaan namelijk uit niets meer dan het aangespannen houden van je pc-spier, een aantal keer achter elkaar.

Om te beginnen zou ik je aanraden om tien Kegeloefeningen achter elkaar te doen, waarbij je je pc-spier steeds tien seconden lang aangespannen probeert te houden. Dit doe je iedere dag. Aan het begin zal dit wat lastig zijn, maar zoals met elke oefening het geval is, baart oefening kunst. Worden de Kegeloefeningen te makkelijk? Dan moet je ze natuurlijk iets vaker of langer doen.

“Het trainen van spieren werkt alleen zolang je de spieren in kwestie blijft uitdagen.”

Tip 5: Houd zoveel mogelijk op met roken en drinken

Tabak en alcohol zijn, zoals je waarschijnlijk wel zal weten, echt ontzettend ongezond. Er zijn meerdere illegale middelen die minder verregaande gezondheidseffecten hebben dan roken en drinken, dus dat is op zichzelf al een goede reden om te stoppen, of in ieder geval zoveel mogelijk te minderen. Ik heb echter nog een reden voor je: vroegtijdig klaarkomen kan hierdoor ook worden veroorzaakt.

Wat de tabaklobby ook beweert, het wetenschappelijke bewijs voor de negatieve effecten van roken hebben we al decennialang. Wat we echter nog iets minder lang weten, maar wat inmiddels ook wetenschappelijk bewezen is, is dat rokers sneller klaarkomen. Dit geldt niet alleen voor vaste rokers die er elke dag een pakje doorheen jagen, maar ook voor mensen die slechts af en toe roken (bron).

Bij alcohol denk je misschien eerder aan een ander seksueel probleem, namelijk erectieproblemen. Ook zijn er mannen die juist niet kunnen klaarkomen als ze te veel hebben gedronken. Het is echter wetenschappelijk bewezen dat ook vroegtijdig klaarkomen het gevolg kan zijn van drank (bron). Daarnaast kun je door overmatig alcoholgebruik ook een lager libido krijgen.

“Er is een hele lijst aan manieren waarop alcohol je seksleven kan verpesten.”

Helemaal stoppen is natuurlijk de beste manier om ervoor te zorgen dat je minder snel klaarkomt, en daarnaast is het ook het beste voor je gezondheid. We weten echter allemaal hoe ongezond drank en sigaretten zijn, en toch blijven we ze massaal kopen. Probeer in ieder geval wel echt flink te minderen, want het leuke aan deze middelen weegt echt niet op tegen de nadelen.

Tip 6: Doe meer aan sport

Zoals ik net al benoemde, is klaarkomen een erg ingewikkeld lichamelijk proces, en is het daarom van belang dat allerlei onderdelen van je lichaam goed functioneren. Een betere algehele lichamelijke gezondheid kan daarom flink helpen om minder snel klaar te komen. Meer bewegen is een erg goede manier om dit voor elkaar te krijgen!

Vooral cardio en aerobics kan ik van harte aanbevelen, allereerst omdat deze vormen van sport je bloedsomloop verbeteren. Een goede bloedsomloop zorgt ervoor dat er gedurende een vrijpartij voldoende bloed naar je penis kan stromen, en seks dus mogelijk blijft. Kan dit niet, dan kun je last krijgen van erectieproblemen, maar ook van vroegtijdig klaarkomen, omdat je hersenen denken dat ze er een eind aan moeten breien omdat ze je erectie niet lang meer in stand kunnen houden.

Daarnaast zijn cardio en aerobics enorm goed voor je conditie. Gezien het feit dat de meeste van ons zwetend tussen de lakens liggen na een lange stoeipartij, zal het je niet verbazen dat uithoudingsvermogen van belang is voor seks. Heb je te weinig uithoudingsvermogen, dan vraag je te veel van je lichaam tijdens de seks. Je hersenen willen de seks dan zo kort mogelijk laten duren zodat je weer kan uitrusten, en daarom zorgen ze ervoor dat je klaarkomt.

Naast echt sporten is ook een actieve levensstijl in het algemeen belangrijk. Via kleine dagelijkse keuzes kun je ervoor zorgen dat je meer beweegt. Het slaat nergens op om altijd met de lift te gaan terwijl je ook gewoon de trap kan nemen.

“Luiheid was ooit de motor van menselijke innovatie, maar nu zit het ons vooral in de weg.”

Tip 7: Pas je voeding aan

Een betere algehele lichamelijke gezondheid bereik je ook door beter te eten. Verzadigd vet is specifiek erg slecht als je te snel klaarkomt, omdat het de bloedsomloop verslechtert (en ik heb net uitgelegd dat dat ervoor zorgt dat je sneller klaarkomt). Wil je dus minder snel klaarkomen, dan moet je verzadigd vet vermijden. Vooral de volgende voedingswaren bevatten veel verzadigd vet:

  • Alles wat gefrituurd is
  • Zuivel (dus ook boter om in te bakken!)
  • Eieren
  • Vlees (en dan in het bijzonder rood vlees)

Onverzadigd vet is juist weer heel gezond, en bovendien goed om later klaar te komen. Deze vorm van vet zorgt namelijk juist weer voor een betere bloedsomloop, door het wegnemen van blokkades in de bloedvaten. Kamp jij met te snel klaarkomen, eet de volgende voedingsmiddelen dan wat vaker:

  • (Vette) vis
  • Zaden en noten
  • Bepaalde groenten (vooral avocado bevat erg veel onverzadigd vet)

Ontdek de effectieve methode om het vanavond al 30 minuten langer uit te houden

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met het uitstellen van je orgasme/zaadlozing. Je leert onder andere het volgende:

  • De grote fouten die de meeste mannen maken die leiden tot te snel klaarkomen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time het langer uit te houden
  • Een wetenschappelijk bewezen methode om je vroegtijdige ejaculatie permanent te verbannen

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van tesnelklaarkomen.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met vroegtijdige ejaculatie via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook vroegtijdige ejaculatie aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Ejaculatie Controle methode op completeejaculatiecontrole.nl.

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *