shopify visitor statistics

4 Beste Manieren om Vroegtijdige Ejaculatie / Zaadlozing te Voorkomen

Het is de ergste nachtmerrie van een man: te snel klaarkomen tijdens de seks.

Veel mannen leggen zich uiteindelijk neer bij het feit dat ze last hebben van vroegtijdige ejaculatie. Ze denken dat ze ermee moeten leren leven, maar het tegendeel is waar. Er zijn verschillende oplossingen die je kunnen helpen bij dit probleem.

Je hoeft niet gelijk een afspraak te maken met de dokter, want er zijn behandelingsmethodes die zonder medicatie vroegtijdige ejaculatie kunnen voorkomen.

Je moet eerst nagaan wat de oorzaak van het probleem is, pas wanneer je dat ontdekt hebt kun je er iets tegen doen. In dit artikel gaan wij een aantal oorzaken bespreken en wij gaan jou 4 manieren leren om vroegtijdige ejaculatie voorgoed uit te bannen.

Het klaarkomen uitstellen zal jou en je partner een gelukkiger seksleven geven.

Vroegtijdige ejaculatie – Is dat een probleem?

Bij het vrijen gaat het om het bereiken van een orgasme. De weg daar naar toe moet zo mooi mogelijk zijn. Binnen een paar minuten klaarkomen kan heerlijk zijn, maar dat geldt vooral voor masturbatie.

Bij het vrijen met een partner moet het je doel zijn om het zo lekker mogelijk te maken voor beide partners.

Een tevreden vrouw brengt ook voor de man extra genot in bed. Een vroegtijdige ejaculatie is een killer voor je seksleven, en uiteindelijk je relatie.

De meeste mensen praten te weinig over seks. Bespreek een keer met je vrouw/vriendin in hoeverre ze tevreden is met jullie seksleven. Als jij zelf al denkt dat je te snel klaarkomt, zal zij het waarschijnlijk ook noemen als probleem.

Jullie kunnen hier alleen iets tegen doen door het eerst inhoudelijk te bespreken. Vind je het gênant om het te bespreken? Doe het toch, want de gevolgen kunnen groot zijn voor jullie relatie als jullie er niet over praten.

Maak jij onnodige fouten in bed?

Doe deze test en ontdek je “Seks IQ”.

Wat is de oorzaak van vroegtijdige ejaculatie?

De oorzaken zijn onder te verdelen in psychische en lichamelijke oorzaken. In vrijwel alle gevallen heeft een vroegtijdige ejaculatie een psychische oorzaak. Ook bij mannen die lichamelijke klachten hebben waardoor het hoofdzakelijk wordt veroorzaakt, spelen psychische oorzaken ook een rol.

In mijn boek Complete Ejaculatie Controle bespreek ik de oorzaken gedetailleerd. In dit artikel zal ik een aantal geestelijke en lichamelijke oorzaken bespreken.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je ejaculatie uit te stellen, bekijk je het Complete Ejaculatie Controle ebook.

Psychische oorzaak #1: Vroegtijdige ejaculatie door angst

Angst en onzekerheid zijn spelbrekers in bed. De vrouw verwacht namelijk een zelfverzekerde en doortastende man in bed. Als man moet je de leiding nemen en de vrouw veroveren.

Angst is ook slecht voor de duur van het penetreren. Door angst verstijft je lichaam. Gespannen spieren roepen eerder een ejaculatie op. Door bijvoorbeeld de angst om snel klaar te komen, ga je inderdaad snel klaarkomen.

Mannen met weinig sekservaring zullen ook eerder een hoogtepunt bereiken. Door meer ervaring kan de angst/onzekerheid weg gaan, maar het kan ook iedere keer weer de kop opsteken.

Psychische oorzaak #2: Veroorzaakt door relatieproblemen

Partners met relatieproblemen hebben weinig of zelfs geen seks meer. Dit is ook logisch want in dat geval neem je juist meer afstand van je relatie. Als het toch tot seks komt, zullen de spatten er niet van afspringen.

Je hebt geen behoefte om je partner optimaal te bevredigen, dus wordt het doel om zo snel mogelijk klaar te komen. Partners met problemen binnen de relatie zullen vaak uitsluitend nog vluggertjes hebben, ook als het niet de bedoeling is.

Vroegtijdige ejaculatie kun je ook in dit geval voorkomen, maar daar zal minder behoefte aan zijn.

Psychische oorzaak #3: Het hebben van erectiestoornissen

Dit lijkt meer op een lichamelijk probleem, maar het is toch echt psychisch.

Voor een erectiestoornis geldt ook dat het een lichamelijk of een geestelijk probleem kan zijn. Vroegtijdige ejaculatie kan ontstaan doordat je bang bent dat je de erectie gaat verliezen. Dit veroorzaakt stress in je lichaam.

Om optimaal te kunnen presteren in bed moet je lichaam volledig tot rust kunnen komen. Je moet vertrouwen in je eigen lichaam hebben.

erectie stoornis

Lichamelijke oorzaak #1: Ernstige ziektes en aandoeningen

Vroegtijdig klaarkomen kan ook veroorzaakt worden door ziektes, aandoeningen en medicatie. Mannen met MS, diabetes, Parkinson en hart- en vaatziekten hebben een grotere kans om er last van te krijgen. Dit kan nog verder versterkt worden door de medicatie.

Bij veel psychische oorzaken is het probleem in bepaalde gevallen te voorkomen. Bij deze lichamelijke problemen kun je de oorzaak niet wegnemen, maar je kunt het probleem wel verkleinen. De noodzakelijke medicatie niet slikken is namelijk ook geen optie.

Verderop in het artikel tref je oplossingen aan waar je verder mee kunt.

Lichamelijke oorzaak #2: Prostaatziekte

Prostaatziektes, zoals prostatitis, geven een veel grotere kans op vroegtijdige ejaculaties. Hetzelfde kun je zeggen over mannen met het chronisch bekkenpijnsyndroom. Bij een prostaatziekte moet je contact opnemen met de huisarts. Het probleem is vaak dat je niet weet of je een dergelijke ziekte hebt.

Mannen met een vroegtijdige zaadlozing hoeven niet gelijk bang te zijn voor een prostaatziekte. Waarschijnlijk hebben de ongemakken een geestelijke oorzaak. Ga niet gelijk naar de dokter, maar probeer het probleem eerst op te lossen met onze tips.

In het geval je meerdere klachten hebt, kun je overwegen om toch een afspraak in te plannen met de huisarts.

prostaat - liefdescollege 6

Lichamelijke oorzaak #3: Ongetrainde bekkenbodem spier

Om incontinentie tegen te gaan kun je de bekkenbodem spier trainen. Uit onderzoek blijkt dat je als man deze spier ook kunt trainen om een vroegtijdige ejaculatie tegen te gaan (bron). Mannen die deze spier goed onder controle hebben, bepalen zelf wanneer ze klaarkomen.

Vind je het nog te vroeg om klaar te komen? Ontspan je bekkenbodem spier en je kunt weer meerdere minuten vooruit. Het trainen gaat door middel van aanspannen en ontspannen. Het is redelijk eenvoudig, maar je moet je wel aan een bepaald trainingsschema houden.

Het is te veelomvattend om het volledige trainingsschema in een artikel te bespreken. Ik verwijs je graag naar mijn e-book alles je alle details wilt weten. Verderop in het artikel zal ik alvast een tipje van de sluier oplichten als het gaat om het versterken van de bekkenbodemspieren met kegel oefeningen.

vroegtijdige-ejaculatie

Hoe vroegtijdige ejaculatie op te lossen? – De beste manieren

Hoewel niet alle problemen op te lossen zijn, kun je het probleem van een vroegtijdige ejaculatie verzachten door middel van trainingen. Met onderstaande effectieve manieren kun jij de duur van de penetratie met enkele minuten verlengen.

Door de juiste oefeningen kun je zelfs 30 minuten lang vrijen zonder klaar te komen. Het zal wel een investering in tijd en veel aandacht vergen maar de mogelijkheden zijn er. Lees verder en ontdek verschillende manieren om je orgasme beter onder controle te houden.

Manier #1: Overwin de stress

Ontspanningsoefeningen zijn de sleutel voor succes. Stress kan zeer diverse oorzaken hebben. Hoe weet je dat je stress in je lijf hebt? Indien je de volgende eigenschappen herkent, kun je er vanuit gaan dat jij lijdt aan stress.

Mogelijk is dit niet de hoofdreden voor jouw probleem, maar door je lichaam te ontstressen zul je wel minder snel klaarkomen. Stress heeft namelijk altijd een negatieve invloed op je prestaties in bed.

Eigenschappen van stress:

  • Slaapproblemen
  • Negatieve gedachten
  • Paniekerig
  • Snel geïrriteerd
  • Lage prestaties

Herken je deze eigenschappen?

Jij kunt het vroegtijdig klaarkomen verhelpen met de juiste ontspanningsoefeningen. Er zijn diverse manieren waarop je jezelf volledig tot rust kunt brengen. De door mij in mijn boek beschreven manieren lijken enigszins op mediteren, maar deze oefeningen hebben sneller het beoogde resultaat.

Een half uurtje voor het vrijen kun je de oefeningen doen. Zonder stress in je lichaam kun je daarna met je partner het bed in duiken.

Manier #2: Hoe snel kun je achter elkaar klaarkomen?

Bij de 2e manier loop je het risico dat je helemaal niet meer gaat presteren in bed. Wij adviseren jou om deze oefening uit te voeren tijdens het masturberen.

Jij komt (mede) snel klaar door de seksuele opwinding. Je ontvangt extra veel seksprikkels als je opgewonden bent. Wat je een keer kunt proberen is eerst masturberen vlak voordat je seks gaat hebben met een vrouw. Probeer eens om klaar te komen en een half uur later ga je nog een keer proberen om klaar te komen.

De 2e keer zul je minder opwinding voelen en zal het meer moeite kosten om klaar te komen.

Indien dit succesvol is, ga je het een andere dag nog een keer proberen, maar nu laat je er maar een kwartier tussen zitten. Lukt dat ook?

Ga de volgende keer dat je met je partner gaat vrijen een kwartier daarvoor klaarkomen door masturbatie. Je zult merken dat je het vrijen minuten langer vol gaat houden.

Je moet eerst met het masturberen oefenen om te voorkomen dat je een flater slaat. Je moet teleurstelling bij jouw vrouw/vriendin voorkomen. Het schaadt je imago als je geen erectie kunt krijgen of helemaal niet meer klaar kunt komen.

Lees in dit artikel hoe snel een man gemiddeld klaarkomt en wat je kunt doen om een vroegtijdige zaadlozing onder controle te houden.

Manier #3: Trainen voor een beter seksleven

Seks is in bepaalde opzichten te vergelijken met sporten. Door veel te trainen kun je jouw vaardigheden verbeteren. Met trainen bedoelen wij niet alleen dat je zoveel mogelijk seks moet hebben, je moet ook proberen om je lichaam en de orgasmen onder controle te krijgen.

Train je bekkenbodem spier, let op je ademhaling, voel precies aan wanneer er een orgasme aan zit te komen. Er zijn tientallen technieken om jouw lichaam volledig te beheersen. Heb jij dit onder de knie? Dan kun jij je partner in extase brengen.

Een bevredigde vrouw wil meer seks…er zijn dus alleen maar winnaars.

Je hebt nu kennisgemaakt met enkele van de door mij ontwikkelde technieken. Doe je voordeel ermee! Proeft dit naar meer? Lees mijn ebook en graag hoor ik wat jij ervan vindt.

Manier #4: Bekkenbodemspieren trainen met kegel oefeningen 

Een andere oplossing die je helpt om het langer vol te houden in bed is de bekkenbodemoefening.

Je vraagt je waarschijnlijk af wat bekkenbodemoefeningen zijn? Het zijn oefeningen die helpen de bekkenbodemspieren te versterken.

Het bekken van de mens bevindt zich tussen de heupen en omringt de voortplantingsorganen. De bekkenbodem is onderin en bestaat uit een reeks spieren en weefsels.

Problemen met de bekkenbodem kan het voor iemand moeilijker maken om de blaas of darm te controleren. Een zwakke bekkenbodem bij mannen kan ook leiden tot erectieproblemen of een vroegtijdige ejaculatie.

Mannen die te snel klaarkomen voelen zich vaak hulpeloos en denken dat hun seksleven nooit zal verbeteren. Seksuele prestaties bij mannen speelt een grote rol in hun zelfvertrouwen. Gelukkig zijn er verschillende dingen die je kunt doen om een vroegtijdige zaadlozing te voorkomen.

Een team van Italiaanse onderzoekers voerde een onderzoek uit waarvan het doel was om de therapeutische rol van bekkenbodemoefeningen te evalueren bij mannen die last hadden van voortijdige ejaculatieproblemen.

Veertig mannen tussen de 19 en 46 jaar oud namen deel aan het onderzoek (bron). Deze mannen hadden al verschillende behandelingen zoals gedragstherapie, antidepressiva en verdovende crèmes en zalfjes geprobeerd, maar waren niet succesvol.

Alle deelnemers werden gedurende 12 weken getraind om hun bekkenbodemspieren te trainen en gedurende de hele onderzoeksperiode werd de tijd tot klaarkomen tijdens vaginale penetratie bijgehouden.

Van de 40 deelnemers rapporteerden 33 mannen (ofwel 82% van de groep) een verbetering met behulp van bekkenbodemoefeningen.

Helemaal aan het begin van het onderzoek was de gemiddelde tijd tot klaarkomen 32 seconden, maar aan het eind van het onderzoek duurde het gemiddeld meer dan 2 minuten voordat de mannen klaarkwamen. De onderzoekers zagen ook dat de meeste mannen deze tijdswinst behielden ongeveer zes maanden nadat het onderzoek was afgelopen.

Deze bevindingen laten zien dat bekkenbodemoefeningen een effectieve therapeutische optie kunnen zijn voor mannen die kampen met een vroegtijdige zaadlozing.

Het lokaliseren van je bekkenbodemspieren

Kegel oefeningen zijn bedacht door de Amerikaanse arts Dr. Arnold Kegel en helpen de blaas onder controle te houden en de seksuele prestaties in bed te verbeteren.

Voordat je Kegel-oefeningen gaat doen, moet je weten hoe je de juiste spieren kunt vinden en de juiste techniek begrijpen.

Hoewel kegel oefeningen voor mannelijk zijn uit te voeren, moet je eerst natuurlijk weten waar de bekkenbodemspieren precies zitten. Maak je niet druk als je ze niet meteen weet te vinden. De meeste mannen worstelen hiermee. Maar als je ze eenmaal hebt gevonden, wordt alles een stuk makkelijker.

Ik geef je verschillende manieren om je bekkenbodemspieren te lokaliseren:

  • Span de spieren aan die je ervan weerhouden om een scheet te laten passeren.
  • Oefen met het stoppen van de urinestroom tijdens het plassen, de spieren die dit belemmeren zijn je bekkenbodemspieren.
  • Doe een wegwerp handschoen aan en steek een vinger in je rectum en probeer het uit te knijpen zonder de buikspieren, dijen of billen aan te spannen.

Oefeningen voor je bekkenbodemspieren

Nu je de bekkenbodemspieren hebt gevonden, ben je klaar om kegel oefeningen te gaan doen.

De eenvoudigste manier om Kegel-oefeningen te doen is om de bekkenbodemspieren aan te spannen en de samentrekking gedurende drie seconden vast te houden, voordat je drie seconden ontspant en het proces herhaalt. Voor maximale resultaten is het belangrijk dat je alleen probeert de bekkenbodemspieren aan te spannen, zonder andere spiergroepen aan te spannen. Zorg ervoor dat je niet je adem in houdt maar concentreer je op vrijuit ademen.

Het fijne aan kegel oefeningen is dat je ze kunt doen waar en wanneer je maar wilt. Daarom is het ideaal ze een paar keer per dag te doen.

In het beste geval zou je tenminste drie sets van tien herhalingen van kegel oefeningen per dag moeten uitvoeren. Naarmate je aan het aantal herhalingen gewend raakt, verhoog je het aantal geleidelijk om de bekkenbodemspieren sterker te maken en je ejaculatie onder controle te houden.

Perfectioneer je techniek

Probeer de kegel oefeningen een paar keer achter elkaar. Wanneer je spieren sterker worden, probeer dan kegel oefeningen te doen terwijl je zit, staat of loopt. Voor het beste resultaat richt je je alleen op het aanspannen van je bekkenbodemspieren. Pas op dat je de spieren in je buik, dijen of billen niet aanspant. Houd nooit je adem in. In plaats daarvan, adem vrij tijdens de oefeningen.

Maak er geen gewoonte van om kegel oefeningen te gebruiken om je urinestroom te starten en te stoppen. Sommige artsen denken dat dit mogelijk een blaasontsteking kan veroorzaken. Als je problemen hebt met het beoefenen van kegel oefeningen, schaam je dan niet om professionele hulp te vragen.

Voor de blijvende voordelen van sterke bekkenbodemspieren is het belangrijk dat je kegel oefeningen een vast onderdeel maakt van je dagelijkse routine. Als je dit goed doet, kun je binnen enkele weken tot enkele maanden resultaten verwachten.

Bonustip: Draag condooms die ervoor zorgen dat je het langer volhoudt in bed

Veel mannen houden niet van het gebruik van condooms. Het zou de gevoeligheid van de penis verminderen. Daarom hebben condoombedrijven de afgelopen jaren ultradunne condooms gemaakt die plezier en gevoeligheid mogelijk maken en tegelijkertijd SOA’s en zwangerschap voorkomen.

In dit geval kan een verminderde gevoeligheid van de eikel juist een goede zaak zijn! Hoe minder last je hebt van een gevoelige penis, des te langer je het in bed kunt volhouden.

Kies in dit geval niet voor ultradunne condooms maar voor de normale versie. Nog beter is voor condooms te kiezen die een vertragingssmeermiddel bevatten (lidocaïne 1%). Alle bekende merken zoals Durex en Pasante hebben deze condooms met een speciaal smeermiddel in hun assortiment.

Ontdek de effectieve methode om het vanavond al 30 minuten langer uit te houden

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met het uitstellen van je orgasme/zaadlozing. Je leert onder andere het volgende:

  • De grote fouten die de meeste mannen maken die leiden tot te snel klaarkomen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time het langer uit te houden
  • Een wetenschappelijk bewezen methode om je vroegtijdige ejaculatie permanent te verbannen

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om vroegtijdige ejaculatie compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van tesnelklaarkomen.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met vroegtijdige ejaculatie via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook vroegtijdige ejaculatie aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Ejaculatie Controle methode op completeejaculatiecontrole.nl.

13 reacties op "4 Beste Manieren om Vroegtijdige Ejaculatie / Zaadlozing te Voorkomen"

  1. Koos says:

    Beste Chris,

    Hoe kan ik het beste mijn man vertellen om eens deze site te bezoeken?
    Hij komt altijd erg snel klaar; en ik denk dat hij zich er erg voor schaamt
    Maar zoals u al geschreven hebt, is er gewoon een oplossing voor.

    Denkt u dat hij zich aangevallen zal voelen als ik hem deze site link via bijv. Facebook?

    Alvast erg bedankt,
    Koos

    • Chris Coster says:

      Ja, dat zou je zeker kunnen doen, alhoewel dat niet erg subtiel is. Subtieler is wanneer je een tabblad open laat staan met deze site (alhoewel hij zich dan wel onzeker kan gaan voelen).

      Andere is optie om met hem te praten, en het probleem gewoon te rapporteren. In het gesprek zeg je dan: ik had even snel er op Gegoogeld en ik kwam een goede site tegen genaamd tesnelklaarkomen.nl. Als ie het dan niet gaat checken, zou dat wel eigenwijs zijn... en ook respectloos van hem als hij er niets aan wil doen.

  2. Lucas says:

    Je hebt helemaal gelijk Chris,
    Stress is inderdaad een grote boosdoener. het beinvloedt je prestaties in de slaapkamer zeer, en wanneer je minder goed presteert, word je weer onzeker! Het is een neerwaardse spiraal van stress en onzekerheid.
    Goed van je dat je dit ook aanspreekt!

    Mvg,
    Lucas

  3. Levi says:

    Jouw ebook heeft ons fantastisch geholpen Chris,
    Heel erg bedankt!!

  4. Joep says:

    Ik denk dat ik miscchien de prostaatziekte heb; maar ik dacht dat alleen oude mannen dat krijgen!?

    • Chris Coster says:

      Beste Joep,

      Dan zou je direct naar een dokter moeten gaan om dat te controleren. Prostaatziekte komt inderdaad vooral voor bij 65+ mannen, maar tegenwoordig komt het steeds vaker voor op jongere leeftijd.

      Sterkte!

  5. Koen says:

    Kan een man allergisch zijn voor condooms? is het misschien de rubber/latex van de condooms?

    • Chris Coster says:

      Ja, dat kan zeker. Je kunt inderdaad een rubber- of latex allergie hebben. Klachten zijn bijv. jeuk, zwelling of eczeem.

      Maar je kunt ook klachten krijgen door smaak- of geurstoffen, rubberhulpstoffen etc. Toch komen deze allergieën weinig voor.

  6. Wim says:

    Kan vroeg tijdig klaar komen je relatie ver pesten? Mijn vrouw doet steeds vaker onaardig tegen mij en ik denk dat ik te vroeg klaar kom.

  7. Cees says:

    Goh, interessant en uitgebreid artikel chris!

    Ga zo door groeten van Cees

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *